درازترین هواپیمای جهان، 15 متر درازتر از بزرگ‌ترین جت مسافری جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ایندیپندنت»؛ «ایرلندر 10» (Airlander 10) موسوم به درازترین هواپیمای جهان از ادغام هواپیما، بالون و بالگرد ساخته شده است. این هواپیما 92 متر طول دارد و 15 متر درازتر از بزرگ‌ترین جت مسافری جهان است. ارتفاع و عرض ایرلندر 10 به ترتیب 26 و 44 متر است.

شرکت انگلیسی (HAV) در سال 2009 ساخت ایرلندر 10 را با بهره‌گیری از گاز هلیوم آغاز کرد. ایده اولیه این هواپیما را نیروی هوایی آمریکا برای ساخت هواپیماهای شناسایی ارائه داده است. این هواپیما بدون هیچ محدودیتی قادر به نشست و برخاست از روی سطوحی همچون آب و یخ است و با سرعت 148 کیلومتر در ساعت، 48 مسافر و محموله‌ای بالغ بر 50 تن را جابجا می‌کند.

شرکت (HAV) با اشاره به آزمایش‌های موفق این هواپیما برای مسافرت‌های هوایی، از آن به عنوان وسیله نقلیه‌ای با آلودگی اندک یاد کرده است. این شرکت امیدوار است تا سال 2018 دوازده دستگاه از ایرلندر 10 را به بازار عرضه کند.

ایرلندر 10 روز دوشنبه به آشیانه اولین هواپیمای جنگ جهانی اول در بِدفوردشایر منتقل شد و قرار است در هفته‌های آینده نخستین پرواز آزمایشی خود را تجربه کند.


رونمایی از درازترین هواپیمای جهان در انگلیس +تصاویررونمایی از درازترین هواپیمای جهان در انگلیس +تصاویر

رونمایی از درازترین هواپیمای جهان در انگلیس +تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا یه غول هوایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
این که کشتی هواییه!
آخرین اخبار