معاون اداره کل سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه نیمی از افراد میانسال کشور چاق و دارای اضافه وزن هستند.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز اصفهان، سید تقی یمانی

ظهر امروز دوشنبه 24 اسفند در حاشیه نشست "ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش‌آموزان شهر کاشان با بهره‌گیری از ارتباطات بین‌بخشی" با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش در معاونت بهداشتی این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: 50 درصد از افراد میانسال جمعیت کشور چاق و دارای اضافه وزن به عنوان یکی از مهمترین ریزفاکتورهای بیماری‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین ریزفاکتورهای بیماری‌ها است گفت:

آپارتمان نشینی، کم تحرکی، دسترسی کمتر به فضاهای باز و ورزشی عامل چاقی و و اضافه وزن افراد شده است.

به‌گفته‌وی، نسلهای گذشته ما دارای فعالیت و تحرک زیاد در کار و زندگی بودند و حتی فرزندان بازی‌هایی را داشتند که در فضای باز و تحرک زیاد در خانه و کوچه همراه بود.

رییس اداره سلامت نوجوانان، دانش آموزان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه آمار 17 درصدی چاقی یا اضافه وزن دانش‌آموزان کشور را زنگ خطری نگران کننده برای جامعه دانست وگفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آمار افزایش خواهد یافت.

یمانی اظهارداشت: وزارت بهداشت و درمان در همین راستا تدابیر و راهکارهایی برای اجرای برنامه های ارتقای فیزیکی و تغذیه سالم دانش‌آموزان اندیشیده است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان کاشان را به عنوان پایلوت اجرای طرح «ارتقا فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی» انتخاب کرده است.

به‌گفته‌وی، این طرح در کاشان با همکاری و ارتباطات بین بخشی دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان،به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش هم اکنون در حال اجرا است.

یمانی در پایان از وجود نداشتن هماهنگی بین بخشی اجرای این طرح ملی در سراسر کشور

اظهارنگرانی کرد و گفت:اجرای طرح‌های مشارکتی نیازمند تعامل و هماهنگی و انسجام دستگاه‌هایی اجرایی مربو طه است.

شایان ذکر است: دکتر ویل پارکز(dr.will parks) نماینده یونیسف در ایران و خانم کریستین وی کنت معاون وی به همراه دکتر سید تقی یمانی رییس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت و مهندس امیرحسین یارپرور مدیر برنامه بهداشت و تغذیه یونیسف در ایران برای شرکت در نشست " با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و اداره آموزش و پرورش کاشان و بازدید از مدارس مجری طرح به این شهرستان سفر کرده است.

دکتر ویل پارکز از مدرسه شاهد علی بن ابی طالب(ع) به عنوان یکی از مدارس مجری طرح بازدیدکرد که تلاوت سوره توحید به زبان انگلیسی، سنتور نوازی و شعرخوانی دانش آموزان، بازدید از اتاق و رزش مدرسه، ورزش‌های حیات پویا(مربع‌های شگفت‌انگیز سودوکو)، نرمش‌های ورزشی کلاسی از جمله های بخش های جذاب و صمیمی و دوستانه دکتر ویل در کنار دانش‌آموزان این مدرسه بود.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.