وزیر سابق فرهنگ و ارشاد گفت: مجلس نهم در برخی زمینه‌ها نمره قابل قبولی کسب نکرده است.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عملکرد مجلس نهم اظهار داشت: مجلس نهم در حوزه‌های مختلف تلاش‌ها و اقدامات خوبی ارائه کرده‌ اما در برخی زمینه‌ها نیز نتیجه لازم به دست نیامده است.

وی در ادامه افزود: از آغاز دولت یازدهم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن تأکید شد ولی در این مدت بیشتر به سخنرانی و تکرار شعارهای کلی بسنده شده است.

حسینی ادامه داد: هرچند وظیفه اصلی به دوش دولت بود اما نمایندگان بعنوان وظیفه نظارتی نتوانستند از اهرم‌هایی که در اختیار دارند، مسئولان اجرایی را وادار به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت به جای تکیه به ظرفیت ها و توانمندی‌های داخلی بیشتر نگاه به بیرون داشته و منتظر به نتیجه رسیدن برجام بود، گفت: متاسفانه امروز شاهد رکودی کم سابقه در کشور هستیم و آمار بیکاری افزایش یافته است.

وی درخصوص موضوع سیاست خارجی بیان کرد: هرچند که مجلس در برابر قدرت‌های استکباری مواضع قابل قبولی داشت اما در بحث برجام نتوانست وظایف خود را به خوبی انجام دهد و در نهایت رهبر حکیم انقلاب برای در امان ماندن کشور از برخی تهدیدها و آسیب‌ها، شروط 9 گانه را ابلاغ کردند اما سزاوار بود این اقدام از سوی شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی انجام شود.

حسینی با اشاره به اینکه دولت در فاجعه منا موضع منفعلانه ای داشت و مجلس نتوانست از ابزارهای نظارتی خود برای تحرک بیشتر و اتخاذ مواضع انقلابی از سوی مسئولان استفاده کند، ادامه داد: اگر در این قضیه نیز سخنان و مواضع قاطع رهبری نبود چه بسا عمق فاجعه و مصیبت مضاعف می‌شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تأکید کرد: در حوزه فرهنگ نیز نظارت کافی برای حرکت دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قوانین، ضوابط و اسناد بالا دستی وجود نداشت از جمله نقشه مهندسی فرهنگی کشور به طور کلی به بایگانی سپرده شد و مجلس هیچ واکنشی در این خصوص نداشت.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار