معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم گفت:در سال گذشته گردش مالی شرکت های دانش بنیان 1800 میلیارد تومان بوده است که این امر نشان از بازدهی مالی این شرکت به اندازه 13 برابر سرمایه گذاری دولت است.

دکتر وحید احمدی ‌معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دو سال اخیر شرکت های دانش بنیان، افزون بر 85 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان داشته اند. در صورت تحقق برنامه ریزی ها، در سال آتی با افزایش حدود 70 تا 80 درصدی اعتبارات پارک های علم و فناوری، اعتبارات دولتی این پارک ها از یک هزار و 300 میلیون ریال در سال جاری به حدود 2 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 167 مرکز رشد در سراسر کشور فعالیت می کنند، از فعال بودن 37 پارک علم و فناوری در سراسر کشور خبر داد و افزود: یک پارک علم و فناوری دیگر نیز به زودی به جمع این پارکها اضافه می شود.با تقویت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی فراهم می شود و برای دستیابی به این مهم، رویکرد همگرایی، هماهنگی و شبکه ای کار کردن پارک ها و مراکز رشد را تقویت می کنیم.

وی بیان کرد: . پارک های علم و فناوری به دلیل ظرفیت های بالا و نگاه تجاری به مقوله فناوری های نوین، بسیار مورد توجه و اطمینان سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند.

دکتر احمدی بررسی مشکلات و خلاء های قانونی شرکت های دانش بنیان در دو سال اخیر را از اولویت های اصلی این وزارتخانه اعلام کرد و در پایان گفت: تقویت همکاری صندوق های مالی و بانک ها برای ارائه تسهیلات مناسب به این شرکت ها و تقویت ارتباط با دانشگاه ها به عنوان محلی برای ورود نیروهای جدید به این مراکز از دیگر دستاوردهای اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم به شمار می رود. بی شک پس از اجرای برجام زمینه بهتری برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری فراهم شده و در این چارچوب ارتباطات منطقه ای در حال تقویت است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار