معاون پژوهشی وزیر علوم از دسترسی دوباره دانشگاه‌ها به پایگاه‌های بین‌المللی بعد از رفع تحریم‌ها و اجرای برجام خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های بین‌المللی گفت: دانشگاه‌های کشور در زمان‌ تحریم ها بع پایگاه‌های بین المللی علمی دسترسی نداشتند که خوشبختانه با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام این مشکل بر طرف می‌شود و دسترسی مراجع علمی کشور و ارتباط با پایگاه‌های بین‌المللی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. 

وی افزود: در شرایط تحریم خیلی از دانشگاه‌ها روابط خود را با محافل بین‌المللی از دست دادند و دانشگاهیان کشور آنطور که می‌خواستند، نمی‌توانستند با نشریات بین المللی و معتبر دنیا همکاری کنند و همچنین محدودیت‌های بسیاری برای حضور در کنفرانس‌های علمی خارج از کشور و ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود داشت. 

احمدی عنوان کرد: بدهی 40 میلیون دلاری دانشگاه‌ها به پایگاه های علمی دنیا هم مزید بر علت شد تا ارتباط دانشگاه‌ها با پایگاه‌های معتبر علمی قطع شود اما با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در حال مذاکره برای ارتباط مجدد دانشگاه‌ها با این مراکز هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای مختلفی مثل آلمان، ایتالیا و . . . تفاهم‌نامه‌های علمی و آموزشی مختلفی با ایران منعقد کرده‌اندکه این تفاهم‌نامه‌ها زمینه همکاری علمی ایران با دیگر کشورها را پس از لغو تحریم‌ها فراهم می‌کند. در واقع با توجه به اجرای برجام و ایجاد زمینه همکاری بین‌المللی در ایران باید بستری فراهم کنیم تا سرمایه گذاری خارجی در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد حضور یابند تا از این طریق بتوانیم موضوع انتقال تکنولوژی را دنبال کنیم. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.