در نشست خبری مطرح شد؛

توزیع میوه قاچاق صرفه اقتصادی برای شهرداری ندارد/ میدان مرکزی بارانداز میوه قاچاق نیست

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: میدان مرکزی بارانداز میوه قاچاق نیست و همچنین توزیع و فروش میوه قاچاق صرفه اقتصادی برای شهرداری ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسین رحیمی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت استقبال از بهار 95 برگزار شد با اشاره به بحث میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار داشت: شهرداری تهران  تنها مالکیت میدان مرکزی میوه و تره بار را دارد و هزار و سیصد و شصت حجره این میدان مرکزی به اتاق اصناف واگذار شده است.

وی با تاکید بر این‌که توزیع قاچاق میوه با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیست، افزود: اتحادیه و تعزیرات و همچنین نیروی انتظامی در حال تلاش برای رفع توزیع میوه قاچاق در میدان مرکزی هستند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان این‌که میدان مرکزی بارانداز میوه قاچاق نیست، تصریح کرد: بارانداز‌ها در خارج از تهران در برخی از استان‌ها هستند چرا که کسانی که میوه قاچاق می‌آورند به راحتی آن‌ها را توزیع می‌کنند.

رحیمی به وظیفه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای بررسی میوه قاچاق شهر تهران اشاره کرد و گفت: با زوم کردن بر روی میدان مرکزی تنها از اصل مسئله دور می‌شویم چرا که بارانداز‌ها از شعاع تهران دور‌تر هستند.

وی با بیان این‌که بارانداز‌ها را باید خارج از تهران ساماندهی کنند، یادآور شد: اگر حتی یک کیلو محصول کشاورزی قاچاق در بازار‌های شهرداری تهران پیدا شود بهره بردار از لیست شهرداری حذف خواهد شد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار با تاکید بر این‌که کالا‌های فروخته شده در بازار‌ها میوه و تره‌بار شهرداری تهران نرخ نامی مصوب دارد ،تصریح کرد: این نرخ نامه نماینده وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و تجارت ، شورای اسلامی شهر تهران، سازمان میوه و تره‌بار و همچنین بهره‌بردار تعیین می‌کند.

رحیمی با بیان این‌که قیمت محصولات ما در بازار‌های شهرداری تهران آزاد نیست، تاکید کرد: میوه‌های خارجی قاچاق قیمت بالایی دارند و اگر خبرنگاری محصول قاچاقی در بازار‌های میوه‌ و تره‌بار شهرداری پیدا کند بدون شک من به عنوان مسئول پاسخ‌گو خواهم بود.

وی به توزیع میوه‌های خارجی نارگیل، آناناس، موز و انبه در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این میوه‌ها با مجوز رسمی وارد کشور می‌شوند و قانون به شهرداری تهران اجازه داده که در بازار‌های میوه و تره‌بار فروخته شود.

رحیمی با تاکید بر این‌که توزیع میوه قاچاق صرفه اقتصادی برای شهرداری تهران ندارد، تصریح کرد: سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران سه آسیب داریم و به دنبال رفع آن هستیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان این‌که در بازارهای این سازمان میوه‌های فله و دست‌چین فروخته می‌شود، گفت: بیش از 200 غرفه میوه دست‌چین در بازار‌های میوه و تره‌بار وجود دارد که 10 الی 12 درصد افزایش قیمت به شهروندان فروخته می‌شود.

رحیمی به 200 بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در این بازارها محصولات پروتئینی و کشاورزی به مردم عرضه می‌شود و همچنین به دنبال این هستیم که بازارهای قدیمی را برای خدمات به شهروندان بازسازی کنیم.

وی با اشاره به نیازهای مردم در خصوص شب عید تصریح کرد: امسال هیچ گونه نگرانی بابت کمیت محصول نداریم چرا که کشاورزان امسال محصولات خوبی را به سازمان میادین میوه و تره‌بار ارائه کردند.

 مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با تاکید بر این‌که  تمهیداتی در خصوص کیفیت محصولات شب عید اندیشیده‌ایم ،یادآور شد: امسال به نسبت سال‌های گذشته محصولات را ارتقای کیفیت داریم و همچنین راهکارهایی را برای رفع برخی از مشکلات موجود در بازارهای میوه و تره بار در نظر گرفته‌ایم.

رحیمی با بیان این‌که برای دسترسی مردم جایگاه‌های مشخصی را در سطح شهر تهران ایجاد کرده و به صورت رایگان در اختیار ستاد تنظیم بازار شهر تهران قرار داده‌ایم، گفت: 40 جایگاه موقت و همچنین 20 جایگاه برای عرضه محصولات ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم نیازهای شهروندان را در این خصوص برطرف کنیم.

وی با تاکید بر این‌که 60 جایگاه عرضه محصولات سفره هفت سین در بازارهای میوه و تره‌بار ایجاد کرده‌ایم، یاد آور شد:  بر روی این جایگاه‌ها نظارت و کنترل مسقتیم انجام می‌شود.

رحیمی به ساخت 20 بازار در سال جاری اشاره کرد و گفت:13 بازار تا پایان سال افتتاح و 7 بازار در فروردین سال  آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار به تخصیصات مختلف محصولات در بازارهای میوه و تره‌بار اشاره کرد و افزود: مواد شوینده و بهداشتی تا 15 درصد، برنج 10 درصد، چای بسته بندی 15 درصد، ماکارانی 20 درصد در بازارهای میوه و تره‌بار به مردم عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که 22 جایگاه موقت در روز طبیعت  برای خدمات رسانی به مردم ارائه می‌شود ،تصریح کرد: شهروندان در صورت نیاز می‌توانند با تماس شماره‌های 137 و 1888 از برخی اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان این‌که از 22 اسفند بازارهای میادین میوه و تره‌بار از 7:30 صبح تا 21 شب یکسره باز خواهند بود، افزود:  در روز عید بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل  و همچنین از 3 فروردین تا 4 فروردین 15 میدان اصلی شهرداری تهران از ساعت 8:30 تا 1 بعد از ظهر تا 12 فروردین و تمامی بازارهای سازمان میادین از 8 تا 13 بازار به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

رحیمی با اشاره به واگذاری غرفه‌ها در بازارهای میوه و تره‌بار ادامه داد: تعیین کننده این واگذاری‌ها شهرداری تهران نیست بلکه بر اساس اسناد و مدارک سازمان بازرسی کل کشور برنده مزایده هر غرفه را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران بیش از دو سال است که بازارهای مشارکتی نمی‌سازد چرا که سلایق شهرداری و شورا با بخش خصوصی همخوانی ندارد.

رحیمی با بیان این‌که روزانه بین دو هزار تن میوه در بازارها نیز فروخته می‌شود، یاد‌آور شد: روزانه بین 13 تا 15 هزار تن میوه در میدان مرکزی فروخته می‌شود که 6 هزار تن در سطح شهر و مابقی به استان‌های دیگر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.