معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت متولیان امر بر عرضه انواع کالاهای مورد نیاز مردم و گردشگران نوروزی این استان در تعطیلات نوروز 95 جدی، دقیق و اصولی باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید محنایی  در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این نظارت باید از 25 اسفند امسال تا 20 فروردین 95 از سوی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه یابد.
وی بیان کرد: نباید هیچ کمبودی در زمینه اقلام مورد نیاز مردم و گردشگران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد از جمله مرغ، نان، میوه و گوشت قرمز در تعطیلات نوروز 95 وجود داشته باشد.
محنایی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط از قبیل سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای تامین به موقع اقلام مورد نیاز مردم و گردشگران نوروزی این استان تلاش کنند.
وی عنوان کرد: امسال برپایی نمایشگاه های بهاره با نظر اتاق اصناف ایران به استانداری هر استان واگذار شده است.
محنایی ابراز داشت: این نمایشگاه به جز یاسوج در مراکز تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد برپا شده و باید تا دو روز آینده نیز با نظر کارشناسی و توجیهی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به برپایی آن تصمیم گیری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: 300 تن سیب و 305 تن پرتقال از تولیدات استان خریداری و برای ایام عید 95 ذخیره سازی شده است.
جعفر گوهرگانی افزود: هیچگونه مانعی برای خرید 95 تن پرتقال مابقی وجود ندارد و این امر به زودی انجام می شود.
وی بیان کرد: قیمت سیب و پرتقال ایام عید در کهگیلویه و بویراحمد 24 اسفند امسال در کمیته راهبردی ستاد تنظیم بازار این استان مشخص و اعلام خواهد شد.
گوهرگانی اظهار کرد: توزیع میوه ایام عید از 25 اسفند امسال در مراکز تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود.
وی عنوان کرد: در یاسوج 11 مرکز، در هر یک از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد دو تا سه مرکز و در مراکز هر کدام از بخش های استان نیز یک مرکز برای عرضه میوه ایام عید پیش بینی شده است.
گوهرگانی ابراز داشت: سعی می شود که در مراکز عرضه میوه ایام عید کهگیلویه و بویراحمد گوشت قرمز و مرغ نیز توزیع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 300 تن مرغ منجمد و 20 تن گوشت گوساله منجمد از تولیدات این استان برای ایام عید خریداری و ذخیره سازی شده است.
گوهرگانی گفت: مرغ منجمد با تاریخ مصرف سه ماهه با قیمت هر کیلوگرم 45 هزار ریال به طور عمده فروشی و 49 هزار ریال به طور خرده فروشی در ایام نوروز 95 در شهرهای یاسوج و سی سخت عرضه می شود.
وی بیان کرد: مرغ منجمد با تاریخ مصرف بالاتر از سه ماه با قیمت هر کیلوگرم 51 هزار ریال به طور عمده فروشی و 54 هزار ریال به طور خرده فروشی در ایام نوروز 95 در شهرهای یاسوج و سی سخت عرضه خواهد شد.
گوهرگانی اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد به طور عمده فروشی و خرده فروشی برای عرضه در ایام نوروز 95 در سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل هزینه حمل و نقل یک هزار ریال بیشتر است.
وی عنوان کرد: گوشت گوساله منجمد با قیمت هر کیلوگرم 190 هزار ریال به طور عمده فروشی و 196 هزار ریال به طور خرده فروشی در ایام نوروز 95 در کهگیلویه و بویراحمد عرضه می شود.
گوهرگانی ابراز داشت: عرضه مرغ و گوشت قرمز به طور کشتار روز نیز در مراکز تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود و هفت کشتارگاه این استان در ایام نوروز 95 تعطیل نخواهند بود.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.