عملیات مرمت مسجد جامع ارومیه در شهریور امسال شروع شده و امیدواریم تا نوروز پس از تکمیل سیستم‌های گرمایشی و سرما، آماده بهربرداری برای بازدیدکنندگان شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های نوروز 95 این استان گفت: اداره‌ی کل میراث فرهنگی علاوه بر دبیری ستاد تسهیلات سفر و فعالیت کمیته‌ها، سعی در تشکیل جلسه‌ی برنامه‌ریزی مناسب دارد.

مدیر کل استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ما در این ایام فعالیت‌های متنوعی را داریم که از آنها می‌توان به آماده‌سازی موزه‌ها، بناها و جاذبه‌های طبیعی، معرفی جاذبه‌های استان از طریق سایت‌ها  و نمایشگاه‌های گردشگری، قرار دادن 200 هزار شیت، نقشه و بروشور برای مسافران، معرفی مسیرهای گردشگری، برگزاری 12 بازارچه‌ی صنایع دستی، نظارت مستمر به تأسیسات گردشگری و  مکانهای اقامتی اشاره کرد.  
 
وی در ادامه داد:برنامه‌ی جشن نوروز به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های استان در دستور کار است، امیدوارم با همکاری مجموعه‌های فرهنگی برگزار شود. ما از نظر اسکان دارای 5 هزار تخت اقامتی و ظرفیت 6 هزار نفری مدرسه‌ و خانه‌های  معلم را نیز داریم.
 
مدیر کل استان آذربایجان غربی در خصوص افتتاح مکان یا جاذبه گردشگری در این ایام گفت: عملیات مرمت مسجد جامع ارومیه در شهریور امسال شروع شده و امیدواریم تا نوروز پس از تکمیل سیستم‌های گرمایشی و سرما، آماده بهربرداری برای بازدیدکنندگان شود. بعضی از بناهای ما مانند، کاخ موزه باغچه چوب، مدرسه‌ی 22 بهمن و... مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار