یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم سفر کردن در ایام نوروز است. اما چیزی که قابل تامل است هزینه‌ این سفرهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوروز ایامی است که اوج سفرهای مردم به شهرهای مختلف ایران آغاز می‌شود. هر فردی که قصد سفر به مکانی داشته باشد، با توجه به ملاک‌های سفر مانند اقامت، خرید، تفریح و... شهری را برای سفر انتخاب می‌کند.

حال چیزی  که باید به آن توجه و تامل کرد این است که هزینه‌ سفر به چه شهرهایی به صرفه تر از دیگر شهرهاست؟

کشوری مثل ایران که دارای تمدن و فرهنگ چشمگیری است، شهرهای کوچک و بزرگ بسیاری دارد که در آن‌ها شاهد جاذبه‌های گردشگری هستید.

هر کدام از این شهرها سوغاتی و صنایع دستی مخصوص به خود را دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که از بین این شهرها کدام یک در این ایام کمترین هزینه را برای مسافر رقم می‌زند و به عنوان شهر ارزان می‌توان از آن اسم برد.


بوشهر

بوشهر، شهریست که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که از جمله‌ آن می‌توان به موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه نصوری، رافائل، سحانتیر، گنبد نمکی جاشکف موزه‌ دریانوردی خلیج فارس و ری شهر اشاره کرد.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

سوغاتی‌های زیادی در این شهر است که خرما، ارده، حلوای سنگک، خارک پخته، ماهی از جمله آن‌هاست. هزینه‌ سفر 3 تا 4 روزه به این شهرستان حدود 900 هزار تومان است.


تفرش

تفرش شهری زیبا که دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است. از این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به آبشار قطره باران، روستای خانک، روستای طلاد، آب انبار بلور، چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو و غار امجک اشاره کرد.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

از سوغات این شهرستان، گردو، بادام، نان تندی، شیرینی خانگی و عسل می‌توان نام برد.

در این شهرستان افراد نامور و معروفی همچون پروفسور حسابی و پروفسور سحابی زیسته است. شما برای سفر به این مکان زیبا می‌تواند تنها با 700 تا 800 هزار تومان سفر کرده و دیدن نمایید.


بروجرد

بروجرد شهر دیگری‌ است که دارای جاذبه‌هایی همچون پل قلعه حاتم، گلدشت، روستای دره صیدی، کرکیخان و موزه‌ مردم‌شناسی است.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

کلوچه روغنی، نان گوشه‌ای و خشکبارها از جمله سوغاتی‌های این شهرستان است. برای سفر به این شهرستان فقط 500 تا 600 هزار تومان کافی است.


کاشان

شهر گل و گلاب، کاشان شهری که جاذبه‌هایی همچون مسجد جامع، مسجد آقا بزرگ، آتشکده نیاسر، غار تالار، کاروانسرای مرنجاب، باغ و حمام فین دارد.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

از سوغات این شهرستان می‌توان به کلوچه، گلاب و روغن نباتی اشاره کرد. هر مسافری در ایام نوروز با هزینه‌ 500 تومان می‌توانند از این شهرستان به مدت 3تا 4 روز دیدن نمایند.


محلات

محلات از دیگر شهرهایی است که به شهر گل معروف است. مردم با هزینه‌ای حدود 600 هزار تومان می‌توانند از این شهرستان دیدن کنند.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

چشمه‌ آبگرم، ستون‌های خورهه، آتشکده‌ آتشکوه، قلعه‌ آقاخان و غار آزادخان از جمله جاذبه‌های این شهرستان است.

از مراسم‌های دیدن این شهرستان اهواهو است. سوغاتی محلات حلواشکری و حلوا ارده است.


تویسرکان

تویسرکان، شهرستانی کوهستانی که دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار است. شما در این شهرستان می‌توانید از مکان‌هایی همچون حیقوق نبی، قلعه‌ اشتران، حمام زرمان، باغوا و سیراب، درخت 3000 ساله‌ چنار و بازارها دیدن کنید.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

هرکسی که قصد سفر به این شهرستان را داشته باشد، با 400 تا 500 هزار تومان می‌تواند به مدت 3 تا 4 روز از این شهر دیدن کند.


سرعین

سرعین دیگر شهرستانی است که دارای جاذبه‌هایی همچون آبگرم، سبلان، بش باجیلار و گاومیش گلی، دهکده‌ صخره‌ای باستانی و بندر کلخوران، پیست اسکی است.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

سوغات معروف این شهر عسل و حلوای سیاه است. شما با 800 تا 900 هزار تومان می‌‌توانید یک سفر 3 تا 4 روزه در ایام نوروز به این شهرستان داشته باشید. بندر خارک از دیگر شهرهای دیدنی و گردشگری کشورمان است.


بندر خارک

صخره‌ کند و نرده‌های سنگی و قرار گرفتن بندر در کنار دریای خلیج فارس از جاذبه‌های این شهرستان است. یکی از ویژگی‌های بندر خارک وجود آب شیرین فراوانش است.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

شما با 900 هزار تا 1000000 تومان می‌توانید سفری پرخاطره به این شهر داشته باشید.


نوش‌آباد

نوش آباد شهری زیبا که در استان اصفهان واقع شده است. شهر زیرزمینی اویی در این شهرستان واقع شده است. معماری بی‌نظیر این شهرستان  هر فردی را مجذوب خود می‌کند.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

جاذبه‌هایی همچون پل اسحاق آباد، قلعه‌ خشتی فرزین، بقعه‌ رقیه بانو، آب انبار چاله‌سی، مرکزی، دربریگ و زیارتگاه فیض آباد این شهر را دیدنی تر کرده است. صنایع دستی این شهرستان زبانزد خاص و عام است. از این صنایع می‌توان  به جولابافی اشاره کرد.

شما تنها با 700 تا 800 هزار تومان می‌توانید به دیدن این  شهرستان بروید.


طارم

طارم از دیگر شهرستان‌هایی است که در آن جاذبه‌های طبیعی بسیار است. این شهرستان دارای جاذبه‌هایی همچون آتشکده‌های تشویر، سانسیز، پیرچم، قوهیجان، قلعه‌های سمیران، آبشار هشترخان و باغ‌های سرسبز و زیبا است.

کم هزینه‌ترین شهرهای ایران در نوروز

سوغاتی‌های این شهرستان شامل برنج، سیر، انار، زیتون، طالبی، انجیر، فندق و.. هستند.

شما برای سفر به این شهرستان تنها 700 تا 800 هزار تومان هزینه می‌کنید.

اتفاق جالبی که این روزها شاهد آن هستیم شوق و نشاط مردم برای سفر در ایام نوروز است. تبلیغات بر روی شهرهایی همچون، شیراز، اصفهان، مشهد، کیش، همدان و امثال اینها برای سفر در ایام نوروز به حدی زیاد است که اکثر مردم به این باور رسیدند که تنها مکان‌های توریست پذیر ما این شهرها هستند و با هزینه‌های بسیار به این کلان شهرها سفر می‌کنند. این در حالی است که مردم با کمترین هزینه می‌توانند به شهرستان‌های کوچک ولی پر جاذبه سفر کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشـاه بزرگ
۲۲:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
کرمانشاه جاذبه های فراوان و توریست فراوانی دارد به طور مثال کرمانشـاه دارای 5000 اثر دیدنی دارد:طاق بستان و بیستون و بازارسنتی کرمانشاه و تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی و باغ گلها کرمانشاه و باغ پرندگان کرمانشاه و سراب نیلوفر و معبد آناهیتا و غارقوری قلعه و پارک کوهستان کرمانشاه و..... عجیب که در این آمار نیست چون راه اصلی کربلا در کلانشهر کرمانشاه س و فقط موقعی که زائران امام حسین از کرمانشاه رد میشن بیش از 4 الی 5 میلیون و عید و تابستان چون کرمانشاه خوش آب و هواس و دیدنی زیادی داره از کل ایران سرازیر میشن کرمانشاه.(کرمانشاه دلسوز نداره وگرنه الان از لحاظ گردشگری و سوغات حرف اول رو می زنه در سطح کل کشور)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
یاشاسن آزربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
مشکین شهر، شهر زیبایی ها و چشمه های بهشتی ،شهر عسل خالص سبلان .واقعا یک بار دیدنش ارزش داره تشریف بیاورید
Germany
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
با سلام و سپاس از گزارش های زیبا، علمی ، پر مغز و پرنغز تمامی گروه های باشگاه خبرنگاران جوان احتراما می خواستم بابت مطلب سوغات کاشان پاره ای اصلاحات اعمال شود چرا که کلوچه روغن نباتی یا روغن حیوانی جزو سوغات این شهر می باشد و در مطلب این دو از هم جدا شده بودند. در ضمن نان شیرمال ، باقلوای 5 مغز، انواع قاووت و ... را می توانید به این مطلب اضافه نمایید.پیشاپیش از بذل محبت و حسن مساعدت شما در معرفی جاذبه های بکر ایران کمال تشکر وامتنان را دارد. از طرف یکی از راهنمایان گردشگری کاشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
تمام ایران سرای من است بهار لرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
بیاین فارس فقط پول غذا و چادرتون رو بدید.
و حتما از غار شاپور،غاری که بسیار عجیب و شگفت انگیز هست دیدن کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
طارم واقعاً زیباست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
طارم به شدت زیباست . مخصوصا اگه مسافر شهر های شمالی مخصوصا گیلان باشید ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام من تویسرکانی ام راست میگن به این شهرستان سفر کنید و از آب و هوا و مناظر دبش بهاری اش و کلوچه ها و نقل و نبات و گردوی اون که این روزا به خاطر آب و هوا کم شده لذت ببربید. از حالا ریه هاتون رو پر از هوای تازه کنید با سفر به تویسرکان، بهشت غرب ایران......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
اقا نوش اباد جز كاشان
حداقل جوري ادرس بديد كه گردشگران براي سفر به شهر هارو راهنمايي كرده باشيد
نوش اباد ١٠ كيلومتري كاشان واقع شده
همچنين ابشار نياسر، اتشكده و غار رئيس جاذبه هاي فوق العاده زيباي شهر سبز نياسر واقع در ٢٥ كيلومتري كاشان
همه هموطنان عزيزو به شهر ٧٠٠٠ ساله كاشان، پايتخت فرهنگ، تمدن ايران دعوت ميكنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
شهرستان دوروددراستان لرستان که پایتخت طبیعت ایرانه؛دریاچه گهر؛آبشاربیشه...‏(وقت ندارم همه روبنویسم‏)‏مکان های سیاحتی زیارتی زیادی داره؛هموطنان منتظرتون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
تبریز شهر اولین ها و شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 از نظر سازمان ملل ، انتخاب شده. حتما سفری به این شهر مدرن و تمیز داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
من خودم شهر های سرعین، بروجرد و کاشان رو تو 3 سال گذشته دیدم ،واقعا ارزش یک بار دیدن رو دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
ایلام
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
طارم بهشت ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
خرم اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
خرم اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
از شهرهای خوزستان از جمله شوشتر،دزفول،شوش،مسجد سلیمان،لالی،ابادان،خرمشهر،منطقه ازاد اروند،رامهرمز،ایذه،باغملک.... که در ایام عید پذیرایی میلیونها مسافر است نام نبردید.هم به علت فراوانی میوه و سبزی و لبنیات و گوشت و مآهی و میگو.... قیمت مواد عذایی پایین است و طبیعت زیبا (کوهها و دشتهای گل فراوان. رودهای فراوان.جنگلها.دریا .. )و آثار و میراث تمدنی و فرهنگی زیاد (چندین اثر ملی و جهانی ثبت شده است )و سوغاتی های بومی و ... از همه مهمتر بسیار مهمان نواز هستند.
آخرین اخبار