بازار روسیه علاقمند میوه خشک و تازه افغانستان

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید: بازارهای روسی برای خریداری کالاهای افغانی به ویژه میوه تازه و خشک علاقمندی زیادی دارند.

بازار روسیه علاقمند میوه خشک و تازه افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عقیق‌الله نصرت، رییس عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان در سومین نشست مشترک تواصل تجارتی افغان ـ روس ۱۱ حوت در کابل گفت با توجه با شرایط کشور در سال های اخیر روابط تجارتی بین دو کشور رو به رشد بوده است.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید در سال گذشته افغانستان ۲۵۸ میلیون دالر در بخش ساختمانی، از روسیه واردات داشته واین در حالی است که صادرات افغانستان به روسیه در بخش میوه خشک، تازه و گیاهان طبی ۲۱ میلیون دالر بوده است.

عقیق الله نصرت هم چنان گفت هرچند میزان تجارت افغانستان با روسیه در حدود ۲۸۰ میلیون دالر است اما با توجه به تجارب و روابط دیرینه دو کشور این رقم، بسیار ناچیز و نا کافی است. بازار کار افغانستان برای سرمایه گذاری روسیه کاملا مساعد است.

خان جان الکوزی، معاون اول اتاق تجارت وصنایع افغانستان گفت :«افغانستان از شرایط بسیار دشوار گذر کرده ودر حال حاضر خوب ترین شریک تجارتی روسیه به شمار می رود. فعلا روسیه به میوه تازه و خشک افغانستان به دلیل مشکلاتی که با اروپا پیدا کرده، ضرورت بسیار دارد.»

وی هم چنان گفت: افغانستان می تواند سالانه بیشتر از نیم میلیون تن میوه تازه و بیشتر از شش هزار تن میوه خشک را برای روسیه تهیه کند.

رینات شیگاپوف، نماینده اتاق تجارت و صنایع روسیه در این نشست گفت جایگاه دو کشور در تجارت با یک دیگر باید معیین و مشخص شود. به گفته وی برخی از مسایل وجود دارند که این مسایل باید با اتاق های تجارت افغانستان در میان گذاشته شده و حل شود.

این نماینده اتاق تجارت روسیه خواهان تسهیل در روندهای بانکی و ترانسپورت تجارتی بین تاجران دو کشور شد.

در این نشست که سه روز ادامه خواهد یافت سی شرکت بزرگ روسی در بخش های مختلف به کابل آمده اند و درزمینه تواصل تجارتی بین دو کشور گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار