همدان به عنوان پایلوت طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی همدان معرفی شد .


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر آب وخاک وامور فنی ومهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  ازاجرایی شدن طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در بهمن ماه امسال با همکاری استادان  از کشور ژاپن در دشت اسدآباد خبر داد و گفت : با برداشت بی‎رویه آب از سفره‌های زیرزمینی از طریق چاه‎های کشاورزی و ایجاد بحران منابع آبی، استفاده بهینه و ایجاد تعادل در این زمینه ضرورت دارد.

حبیب الله مظاهری افزود: ورودی آب به آبخوان و میزان برداشت با الگوی کشت مناسب و اجرای سامانه‌های مناسب آبیاری و فرهنگسازی مناسب  نیز ضروری است.

وی اظهار داشت: طرحی در شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال تدوین بوده و تعادل‎بخشی آب‎های زیرزمینی در دستور کار است.

مظاهری ادامه داد: در این طرح که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای همدان، شرکت مدیریت منابع آب ایران و استادان از کشور ژاپن انجام می‌شود و سه دشت در سه استان، نیشابور در استان خراسان رضوی، رفسنجان استان کرمان و دشت اسدآباد در استان همدان به عنوان پایلوت انتخاب شده و به طور رسمی در بهمن ماه امسال آغاز به کار شده است.

مدیر آب وخاک وامور فنی ومهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: در طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی بازدیدهای اولیه از روستاهای آهوتپه، قوش‌تپه و حسن‎آباد شهرستان اسدآباد انجام شده  است.

وی در پایان اظهار داشت: در بررسی‌های لازم بر روی الگوی کشت و فرهنگ مردم منطقه و نحوه مصرف آب راهکارهای مناسب از سوی اساتید ژاپنی ارائه خواهد شد و با جمع‌بندی راهکارهای کلی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار