كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه گفت: شیرینی، آجيل و خوراكي‎هاي مصرفی خود را از مراکز فروش مجاز خریداری کنيد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ليلا مهرانديش با اشاره به ضرورت تغذيه سالم در ايام نوروز افزود: در هنگام خرید شیرینی به بسته‎بندی آن توجه کنيد، شیرینی‌های تر حتماً در یخچال نگهداری شود و در جعبه شیرینی را نیز برای حفظ بهداشت باز نگذاريد.

وي اظهار كرد: بسته‎بندی‎های شیرینی باید دارای مجوزهای وزارت بهداشت و علامت استاندارد باشد؛ همچنین مشخصات قنادی از جمله نام، نشانی و آرم مخصوص آن قنادی بر روی بسته‎بندی درج شده باشد.

مهراندیش تأکید کرد که از خرید شیرینی از دستفروش‎‌ها خودداری کنید و این مواد را از محل‌‎های مشخص و قنادی‌‎های دارای مجوز تهیه کنيد.

وی اعلام کرد: آجیل‌‎هایی كه كرم‎زده باشد یا نم و رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه‎هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته‎هایی که بیش از حد قرمز باشند، از نمونه‌هاي آجیل‎های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

كارشناس نظارت بر مواد غذايي دانشگاه افزود: با وجود این كه مصرف آجیل‌های بسته‎بندی شده و دارای همه علائم تضمین‎کننده سلامت کالا مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است؛ اما خرید این نوع آجیل، همه ملاک‎های یک خرید مناسب را داراست.

مهرانديش توصيه كرد: هموطنان آجیل‌ مصرفی را از محل‎‌های مشخص، مراكز آجیل‎فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‎‌فروشی و یا قنادی‌‎های دارای مجوز تهیه كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.