یک متخصص طب فیزیک و توانبخشی گفت: بانوان به هیچ عنوان به تنهایی خانه‌تکانی نکنند و حتماً از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدرضا نیکو اظهار کرد: متاسفانه زنان به تنهایی و بدون آمادگی جسمی و بدنی به خانه‌تکانی اقدام می‌کنند که همین موضوع باعث آسیب‌های جسمی بسیاری می‎شود.

وی با بیان اینکه معمولاً آسیب‌ها در هنگام خانه‌تکانی ناشی از سقوط و افتادن از چهارپایه و بد کار کردن با اجسام سنگین است، توصیه کرد: خانم‌ها حتماً از نردبان دو طرفه برای جلوگیری از سقوط استفاده کنند.

نیکو خاطرنشان کرد: شایع‌ترین آسیب پس از التهاب تاندون مچ دست و آرنج در خانه‌تکانی، آرتروز زودرس و دیسک کمر است.

این متخصص طب فیزیک در خصوص نحوه برداشتن اجسام سنگین گفت: بانوان متناسب با وزن خود اجسام سنگین را بردارند و  این کار را در سه مرحله انجام دهند.

وی ادامه داد: خانم‌ها در هنگام خانه‌تکانی برای جلوگیری از آسیب به بدن حتماً با قرار دادن چرخی در زیر اجسام نسبت به جا به جایی آنها اقدام کنند.

محمدرضانیکو تأکید کرد: بانوان برای خانه‌تکانی از اعضای خانواده کمک بگیرند و ضمن خودداری از بلند کردن وسایل سنگین تا حد ممکن کارهایی که به بالا رفتن از پله و چهارپایه نیاز دارد را به دیگران واگذار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار