کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه از برگزاری برنامه حمایت تغذیه‎ای مادران باردار و شیرده در همدان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مریم شلیله درباره اجرای برنامه حمایت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده در مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار کرد: هیچ مرحله‌ای از زندگی انسان مانند دوران جنینی، شیرخوارگی و کودکی پرمخاطره نیست.

وی، یکی از مهمترین مسائل در دوران بارداری و شیردهی به منظور تأمین و تضمین سلامت مادر و جنین را برخورداری از تغذیه مناسب بیان کرد و افزود: اگر مادر در طول دوران بارداری از مواد مغذی مناسب و مورد نیاز جنین استفاده نکند، نیازهای جنین از ذخایر بدن مادر تأمین می‌شود و این وضع، سبب کاهش ذخایر بدن مادر و به خطر افتادن سلامت مادر می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه اظهار کرد: به منظور پیشگیری از آسیب به سلامت مادر و جنین از پاییز سال 93 با همکاری بنیاد علوی، برنامه حمایتی تغذیه مادران باردار و شیرده توسط واحد‌های تغذیه و مادران مرکز بهداشت شهرستان همدان اجرا شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت مرحله از این برنامه اجرا شده است، یادآوری کرد: در نوبت‌های اول اجرای برنامه 120 مادر دارای شرایط، تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند که با تلاش بیشتر کادر بهداشتی و مساعدت بنیاد علوی این تعداد به 220 نفر افزایش یافت.

شلیله گفت: در این برنامه پس از شناسایی مادران دارای شرایط و دچار سوء‌ تغذیه توسط ماماهای مراکز بهداشتی درمانی، ضمن ارزیابی مجدد وضع تغذیه و سلامت مادران توسط کارشناسان تغذیه، با حضور نماینده بنیاد علوی تعداد 220 سبد غذایی شامل اقلام غذایی اصلی مورد نیاز بین خانم‌های باردار و شیرده دارای شرایط توزیع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.