در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری جشن نیکوکاری از 12 تا 14 اسفند/آمادگی 65 هزار پایگاه کمیته امداد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی شکوه مهربانی در روزهای 12-13 و 14 اسفند ماه در 65 هزار پایگاه برگزار می‌شود.

برگزاری جشن نیکوکاری از 12 تا 14 اسفند/آمادگی 65 هزار پایگاه کمیته امداد در مدارسبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی خاکسار معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که امروز (یکشنبه) به منظور ارائه برنامه‌های جشن نیکوکاری امسال برگزار شد، اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی شکوه مهربانی در روزهای 12-13 و 14 اسفند برگزار می‌شود که این طرح از حیث طرح‌های مشارکتی کمیته امداد امام خمینی(ره) جزء طرح‌های پایانی به شمار می‌آید.

وی افزود: جشن نیکوکاری امسال با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود که 15 هزار پایگاه در سطح شهر و 50 هزار پایگاه در مدارس آماده جمع آوری کمک‌های مردمی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: سال جدید با تغییر مدیریت قدم موثری در استفاده از تبلیغات در رسانه را برای تقویت و گسترش فرهنگ نیکوکاری و انفاق برداشتیم که حاصل آن انجام کمک طرح‌های مردمی برای رفع نیازمندان بود.

خاکسار گفت: از دیگر کارهایی که برای تقویت مشارکت‌های مردمی انجام شد همکاری با موسسات خیریه بود و این فکر غلط که خیریه‌ها یک رقیب برای کمیته امداد به شمار می‌آیند از بین رفته است و در حال حاضر کمیته امداد به 3 هزار موسسه خیریه در تعامل کاری است و در این حوزه شاهد رشد 150 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

وی تصریح کرد: در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد امام خمینی(ره) رویکرد مردمی شدن برای ارائه خدمات نیازمندان از سوی هیئت امنا در نظر گرفته شد و در این راستا 940 مرکز در سراسر کشور تشکیل شده است که غالبا هیئت امنای آن را مردم محلات تشکیل می‌دهند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در رابطه با میزان کمک‌های مردمی گفت: در جشن عاطفه‌ها مردم 44 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده‌اند و از بیش از 7 و نیم میلیون صندوق صدقات 245 میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

خاکسار همچنین در رابطه با میزان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته بیان کرد: 82 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از پایگاه‌های سطح شهر و 23 میلیارد تومان در پایگاه‌های آموزش و پرورش کمک مردمی جمع آوری شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: طی 10 ماهه نخست سال 93 ،226 میلیارد تومان از صندوق های صدقات جمع آوری شد که در 10 ماهه نخست سال 94 با جمع آوری 245 میلیارد تومان شاهد رشد 8 درصدی بودیم.

خاکسار در خصوص سرقت ازصندوق های صدقات گفت: به منظور جلوگیری از سرقت از صندوق های صدقات راهکار هایی از جمله پرداخت الکترونیکی و رمز دار واصلاح کردن قفل صندوق ها انجام شده است که با انجام این اقدامات 30 تا 40 درصد وجوه داخل صندوق ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:مردم می توانند کمک های نقدی خود را با هر نیتی با سامانه جدید #8877* از طریق تمام اپراتور های تلفن همراه پرداخت کنند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با میزان زکات جمع آوری شده، گفت:طی یک سال گذشته 400 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که در گذشته 35 درصد زکات مردمی به رفع فقر نیازمندان و 65 درصد به ساخت پروژه های عمرانی اختصاص پیدا می کرد که با تغییر رویکرد در حال حاضر 70 درصد زکات مردمی به رفع فقر نیازمندان اختصاص می یابد.

*جمع آوری 200 میلیارد تومان زکات طی 9 ماهه نخست سال

مهدی دهقان مدیر کل امور اجرایی زکات کشور در ادامه این نشست خبری در رابطه با میزان و نوع مصرف زکات گفت: مردم کشور طی 9 ماهه نخست سال بیش از 200 میلیارد تومان زکات مالشان را به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر 70 درصد زکات جمع آوری شده به حوزه فقر زدایی و 30 درصد به ساخت پروژه عمرانی در مناطق محروم اختصاص پیدا می کند.

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: از 20 اسفند ماه از سایت رسمی زکات رونمایی می شود و این پایگاه تنها سایت رسمی در حوزه خبررسانی زکات به شمار می آید.

دهقان بیان کرد: به منظور تغییر رویکرد مردم و آشنایی دانش آموزان با زکات و آثار آن در زندگی با آموزش و پرورش توافق شده است که از سال آینده دروس آشنایی با زکات در کتاب های درسی گنجانده شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار