مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در نشست خبری اعلام کرد:

برپایی پایگاه‌های فاطمی و شور نیکوکاری در استان تهران/ دستاوردها و عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در 10ماه نخست سال 93

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: با توجه به متقارن شدن جشن نیکوکاری با ایام فاطمیه در سال جاری این ویژه برنامه با عنوان اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در نیمه اول اسفند ماه 93 برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد با اشاره به برپایی ایگاه‌های فاطمی و شور نیکوکاری در استان تهران که از 9 تا 15 اسفند در استان تهران برگزار می شود،اظهار کرد: جشن نیکوکاری در سال‌های گذشته در نیمه اول اسفند ماه برگزار می‌شد اما در سال جاری با توجه به متقارن بودن با ایام سوگواری فاطمی این ویژه برنامه در قالب اکرام فاطمی شور نیکوکاری در استان تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه اکران فاطمی و شور نیکوکاری در استان تهران در 3هزار و 230 پایگاه مشارکت مردمی که از جمله 500 پایگاه در مساجد، 500 پایگاه در میادین، مراکز جمعیتی، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها، 2000 پایگاه در مدارس با همکاری مدیران و مربیان، 200پایگاه بسیج و 30پایگاه در مراکز نیکوکاری برگزار خواهد شد.

سبحانی تصریح کرد: در 3پایگاه اکرام فاطمی و شور نیکوکاری استان تهران با حضور صدا و سیما امامزاده صالح شبکه اول سیما،‌بوستان ولایت و بوستان دانشجو و سبزه میدان هم باحضور رادیو ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: 8استان محروم در این پایگاه‌ها حضور دارند که در این پایگاه ‌های کمک‌های خیرین را جمع‌آوری و به استان‌های محروم ارسال می‌کنند.

***دستاوردها و عملکرد کمیته امداد امام خمینی استان تهران در 10ماه نخست سال 93

سبحانی با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی در 10ماه نخست سال 93 عنوان کرد: اعتبار طرح مشارکت مردمی در 10ماه نخست سال 93 ، 32 میلیارد تومان است که از 32 میلیارد تومان 11میلیارد تومان به ذکات واجب، فطریه، شبکه‌های نیکوکاری اختصاص داده شده است.

وی افزود: اعتبار طرح اکرام 14میلیارد و 200 میلیون تومان و طرح محسنین 12میلیارد تومان است که اعتبار این سه طرح 75 میلیارد و 550 میلیون تومان است.
سبحانی بیان کرد: 10اردو با حضور 2هزار و 183 تن با بهره گیری از کمک‌های مردمی به مدت 4 روز به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به اقدامات دیگر کمیته امداد امام خمینی در سال 93 گفت: مشاوره 8هزار تن از دانش آموزان، زنان مطلقه، دختران در آستانه ازدواج، زوج‌های جوان، آموزش خانواده‌ها، مهارتی و مذهبی از اقدامات دیگر کمیته امداد امام خمینی در سال 93 است.

سبحانی تصریح کرد: 65 هزار و 93 خانوار، 49هزار و 115 زنان سرپرست خانوار از امکانات و امدادرسانی کمیته امداد امام خمینی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات رسانی کمیته امداد در بخش بیمه‌های تامین اجتماعی ادامه داد: 10هزار و 166 تن، هزار و 417 بیمه روستایی، 70هزار و 420 تن بیمه سلامت در خدمات رسانی کمیته امداد امام خمینی بهره بردند.

سبحانی بیان کرد: 9هزار و 176 تن از ایتام زیر 18 سال با مشارکت و همکاری 60هزار و 721 نیکوکار با حمایت 7خیر از هر یتیم و اختصاص 26هزار و 773 تومان در طرح ایتام شرکت کنند.

وی با اشاره به تخصیص وام‌های خود اشتغالی و خودکفایی به مددجویان افزود: اختصاص 800هزار تومان تا 2میلیون تومان ویژه 58 درصد از نیازمند غیر تحت پوشش و 42 درصد از نیازمندان تحت پوشش از اقدامت کمیته امداد امام خمینی استان تهران است.

سبحانی در ادامه گفت: کمیته امداد امام خمینی استان تهران در بخش وام خودکفایی 10میلیون تومان برای 2هزار و 270 تن از طریق کاریابی و 7هزار و 510 خانواده در بخش آموزش با اختصاص 15میلیارد تومان اعتبار و مهارت آفرینی برای خانواده‌ها اشتغالزایی کرده است.
سبحانی اظهار کرد: نظارت 37هزار و 372 مورد در بخش نظارت و مشاوره‌های حقوقی در 8هزار و 802 پرونده قضایی و ... با حضور وکلا نیکوکار از اقدامات دیگر کمیته امداد امام خمینی است.

وی در پایان گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان تهران می‌توانند جهت اطلاع رسانی بیشتر به سامانه 7355 مراجعه و از خدمات کمیته امداد  امام خمینی استان تهران بهره مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار