همزمان با آغاز جشن عاطفه‌ها/

کمک خیران در جشن عاطفه‌ها یکی از ماندگارترین مشارکت‌ها است/ کمک‌های نقدی را پیامک کنید

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: جشن عاطفه‌ها یکی از کمک‌های بسیار ماندگار مردم و خیران محسوب می‌شود.

کمک خیران در جشن عاطفه‌ها یکی از ماندگارترین مشارکت‌ها است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در مراسم جشن عاطفه‌ها که امروز (پنج‌شنبه) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مردم به عنوان اصلی‌ترین شریک کمیته امداد در محرومیت زدایی هستند و اگر ما بتوانیم ایراداتمان را کمتر کنیم قطعا مشارکت مردم با این نهاد افزایش می‌یابد چرا که تا کنون نتوانسته‌ایم آثار مشارکت خیران را به صورت عینی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم تا مشارکت خیران را به شکلی دقیق‌تر، حساب‌ شده‌تر و ملموس‌تر در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه 4 میلیون مددجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد:‌ ما مقدار زیادی اطلاعات از نیازهای این افراد را در اختیار داریم و با مشارکت مردم و دولت در تلاش برای رفع نیاز آن‌ها هستیم.

ذوالفقاری گفت: 75هزار دختر تحت پوشش در نوبت ازدواج هستند که ما برای آن‌ها 2میلیون کمک هزینه جهیزیه در نظر گرفته ایم همچنین 15هزار نفر از مددجویان فاقد مسکن و 350هزار نفر از آنان فاقد مسکن مناسب هستند.

وی در ادامه تصریح‌ کرد: معیشت سالانه مددجویان مبلغ یک هزار و 350میلیارد تومان می‌شود و اگر چه مشارکت مردم برای کمک به محرومان مشارکت خوبی است اما حجم نیازهای محرومان نسبت به امکانات این نهاد کم است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 30هزار میلیاد در سال برای رفع نیازهای مددجویان نیاز داریم و این در حالی است که کمیته امداد تنها 6هزار میلیارد در اختیار دارد.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه بخشی از خانواده‌های نیازمند را کودکان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: 20درصد از مددجویان در سن کمتر از 20سال هستند و حدود 300هزار دانش‌آموز و 100هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: سبب اقتصادی زندگی خانواده‌های تحت پوشش کوچک و سهم آموزش در زندگی آن‌ها کوچک‌تر است و جشن عاطفه‌ها یکی از کمک‌های ماندگار مردم است و اگر کمک مردم نباشد شاید بسیاری از دانش‌آموزان از تحصیل باز بمانند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تأکید کرد: کمک امروز خیران به نیازمندان کاری برد_برد است و در واقع شامل سودی دو طرفه می‌شود که خیر بخشی از نیازهای اجتماعی زندگی خود را بر طرف می‌کند و به افراد نیازمند کمک می‌کند.

ذوالفقاری از خیران علاقه‌مند در خواست کرد که به جمع ما بپیوندند و ابراز امیدواری کرد که جشن عاطفه‌ها امسال پر رونق‌تر از  سال گذشته باشد چرا که شرکت خیران و مردم در این جشن در واقع کمکی به زیرساخت‌های زندگی افراد نیازمند است.

گفتنی است، خیران برای ارایه کمک های نقدی می توانند با شماره گیری #١*٨٨٧٧* کمک های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار