رمال فضای مجازی البرز به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که با سوء استفاده از ساده لوحی برخی از شهروندان اقدام به رمالی، فالگیری، دعانویسی و ترویج خرافه گرایی در فضای مجازی می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "محمد اقبالی" با اشاره به دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به رمالی و فال گیری می کرد گفت: کارشناسان پلیس فتا در حین رصد فضای مجازی به یک سایت رمالی و فالگیری برخورد کردند.
 
وی گفت : در بررسی بیشتر جزئیات سایت مذکور و روند فعالیت آن مشخص شد که گرداننده سایت به عنوان رمال و فال گیر با فریب افراد ساده لوح تا کنون اقدام به مبلغ 10 میلیون ریال کلاهبرداری از مراجعان به این سایت کرده است. 

این مقام انتظامی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شیوه های کشف نوین جرم متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ اقبالی افزود : متهم دستگیر شده در بازجویی ماموران اعتراف کرد که از طریق راه اندازی سایت رمالی در شبکه های مجازی و تبلیغات گسترده در این خصوص ، اطلاعات شخصی افراد را به بهانه گرفتن فال دریافت و در قبال گرفتن مبالغی وجه که به حساب وی واریز می شد اقدام به کلاهبرداری از افراد می کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی با هدف سرگرمی و یا اهداف دیگر اقدام به مزاحمت و یا کلاهبرداری از شهروندان کنند طبق قانون به شدت برخورد خواهد کرد و برای آنها مجازات قانونی در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
رمالی ریشه در دین دارد. مثلا نماز حاجت که در آن نوشته ای را در زیر سجاده قرار می دهند و البته کیفت نوشتن این حاجات شباهت های بسیاری با روشهای رمالان دارد مثلا نوشتن با گلاب و زعفران و...
آخرین اخبار