آگاهی یافتن از آینده و یافتن راه حل سریع برای مشکلات از دغدغه های گروهی از افراد است.

فال قهوه چگونه سرنوشت ما را تعیین می کند؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دیرباز تا کنون انواع خرافه در شکل گیری ذهنیت و رفتاربرخی انسانها تأثیر بسیاری داشته است. عده ای کارهای روزمره و لحظه به لحظه زندگیشان را با توجه به باورهای غیر منطقی و خرافات پیش می برند و اینگونه تفکرات اشتباه، چنان در تارو پود زندگیشان رسوخ پیدا کرده  که نه تنها خودشان به سختی از افکار خرافی دست برمی دارند بلکه با تعریف و تبلیغات گسترده ، خرافه مد نظرشان را در میان اطرافیان نیز رواج می دهند.

 فال قهوه و پس از آن "تاروت" که  شهرتی جهانی نیز دارد بدون هیچ اساس علمی قادر به جذب تعدادی از افراد جامعه بوده بطوری که دیگر کار از سرگرمی در دورهمی های دوستانه گذشته و فالگیری برای پاره ای به عنوان یک شغل پنهان و البته بسیار پردرآمد تبدیل شده است.  بسیاری از رمالان با این ادعا که آینده را با تفاله های قهوه، بی کم و کاست پیش بینی می کنند، با واردکردن ضررهای مادی و معنوی بسیاری به مشتریان شان، به گذران زندگی می پردازند.


*  تفاله هایی که سرنوشت سازند!

جذابیت شنیدن آینده نامعلوم و پیدا کردن راه حل مشکلات زندگی، عده ای را بر آن داشته که از خطوط و طرح های نامفهوم باقی مانده از نوشیدن قهوه نیز کسب درآمد کنند. تعدادی از زنان در آرایشگاهها یا برخی کافه ها ادعا می کنند که قادرند تمام رازها و اسرار گذشته و آینده زندگی فرد را از تفاله های یک فنجان قهوه در مدت زمان بسیار کوتاهی بازگو کنند.

آنها با گفتن حرف هایی کلی و حتی بر زبان آوردن نامهای متداول در جامعه، وانمود می کنند که بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، نشانه هایی معنادار، آینده فرد را بطور کامل نشان می دهد. رمالان، بدون هیچ پشتوانه منطقی و بی توجه به پیامدهای حرف هایشان در زندگی انسانها ، هر طور که میلشان باشد برای مشتریانشان نسخه می پیچیند و برحسب اتفاق گاهی آینده را درخشان و گاهی هم تیره می بینند.

 این فالگیران، اتفاقات عامی را که در زندگی هر شخصی روی می دهد به گذشته و آینده ای دور نسبت می دهند. آنها که هدفی جز سرکیسه کردن مشتریانشان ندارند به تمام دردها، نگرانی ها و حتی خوشی های زندگی اشخاص مو به مو پاسخ می دهند و احساسات شنونده را به بازی می گیرند. درحال حاضر  بازار برخی از فالگیران به قدری گرم است که مشتریانشان برای مراجعه به آنها باید از قبل وقت بگیرند و حتی در مواردی ساعتها در اتاق انتظار صبوری کنند بلکه نوبت به آنها هم برسد.

نکته جالب توجه در مورد این گروه از رمالان این است که با دادن یک شماره حساب و از پیش گرفتن مبلغ تعیین شده برای فال به صورت تلفنی و اینترنتی هم مشاوره می دهند. 

سوده، 28ساله در یک آرایشگاه زنانه فال قهوه و تاروت می گیرد. او درباره شیوه راضی نگه داشتن مشتریانش می گوید: " من مشتریان ثابت خودم را دارم که در اثر رفت و آمدهای مکرر از همه اتفاقات زندگیشان اطلاع دارم." 

 از طرف دیگر تعدادی از این فالگیران برای افزایش سودشان با انتشار نوشته هایی در وبلاگ های مختلف مبنی بر اینکه فال تاروت و قهوه ریشه علمی دارد، سعی در جلب اعتماد یا فریب عده ای از مردم را دارند.

مهرداد، 23ساله، کارشناس علوم سیاسی می گوید: "من با فکر معتبر بودن نوشته های موجود در اینترنت به سمت فال و فالگیر رفتم اما هیچکدام از حرفهای بی ربطشان برایم اتفاق نیفتاد." 


* راه حل مشکلات زندگی در یک فنجان قهوه !

 برخی از زنان و دختران می خواهند که با دانستن رویدادهای آینده، کمی از سردرگمی و نگرانی هایشان را از بین ببرند. آنها با درک و قضاوت اشتباه از رویدادهای زندگی و گفته های فالگیر، خود را اسیر انواع فال و روشهای پیشگویی می کنند.

تعدادی از مشتریان اینگونه فالها برای حل و فصل سریع مشکلاتشان با اعتماد به نفسی پایین به جای استفاده از قدرت تفکر و تعقل به کسانی که نه تنها هیچ کمکی به آنها نمی کنند بلکه افکار منفی و جدلهای فردی و خانوادگی بسیاری را هم برایشان بوجود می آورند به سادگی پناه می برند.

 بیشتر این مشتریان، سرگرمی را برای گرفتن فال و متحمل شدن هزینه بهانه می کنند که مبادا سایر افراد، آنان را خرافاتی بخوانند و سرزنششان کنند. این اشخاص به مرور زمان و تکرار مراجعه به فالگیران مختلف، به طور کاملا  نادرست، حرفهای شینده را باور می کنند و در نتیجه برمبنای حرفهای شخصی سودجود، از زندگی واقعی غافل  می شوند. 


مهسا، 23 ساله ، کاردان مدیریت دولتی درباره تأثیر پیش بینی فالگیران در زندگی اش می گوید: " شخص مورد علاقه ام مرا ترک کرد.فالگیران مدام من را به آمدنش امیدوار می کردند و از این راه ضربه های روحی بسیاری به من وارد شد." 

دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس، درباره خصوصیات روانی برخی از مشتریان فالگیران معتقد است: " معمولا کسانی که باورهای ضعیف و تحریک پذیری بالایی دارند به سراغ اینگونه راه حل های اشتباه و بعضا خطرناک می روند." 


* اعتقاد به صحت گفته های فالگیران 

 گروهی از فالگیران، توانسته اند با چرب زبانی و ادعاهای واهی، پیوندی عمیق و طولانی میان فال قهوه و برخی افراد محروم از اعتماد به نفس برقرار کنند و آنها را با حرفهای پوچشان از زندگی عقب بیاندازند.  بی تردید این فالگیران قادر نیستند که بر زندگی دیگران کنترلی داشته باشند. بسیار واضح است که مشتریان این افراد با توکل برخدا، سرلوحه قراردادن سعی و تلاش،برنامه ریزی، مثبت اندیشی و یادگیری،بهبود و اصلاح مهارتهای زندگی، درمواجهه با ناکامی ها و مشکلات مختلف، زمان ارزشمند و منابع اقتصادی بسیار کمتری را از دست خواهند داد. 


گزارش از نازنین میرزایی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دوستان من مطالعات زیادی در مورد علوم غریبه و روانشناسی داشتم و دارم ما علوم خفیه داریم و جدیدا علمی به نام نشانه شناسی در فال قهوه از خواندن و تاویل نشانه ها که از ارتعاش انرژی ذهن شخص متقاضی ایجاد میشوند مطالبی بیان میشه که البته اشخاص کمی هستند که نبوغ و قابلیت درک و تاویل درست نشانه ها رو دارن و قطعا بر اساس تبحر و نیروی ذهنی فالگیر مطالب درستری گفته میشه که البته ممکنه بعضی هاش هم کاملا درست نباشه. کسانی که علوم خفیه و نیروی ذهن رو نمیشناسن این ها رو خرافه میدونن و کسانی هم که صد در صد و معتاد به این روشها هستن و نمیتونن تشخیص بدن کی این کاره است هم مانند همان هایی هستند که صورت مسیله رو پاک می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام خیلی سالها پیش تو خوابگاه دانشجویی یکی از بچه های اتاق دور همی برامون فال قهوه گرفت بدون گرفتن یک ریال پول، چیزهایی که از آینده گفت بیشترشون برام به وقوع پیوست ، متاسفانه از یک مرگ عزیز آنهم با شرایط خاص پیشگویی کرد که مرگ خواهرم بود به همان شکل وبه وقوع پیوست از فال وپیشگویی به شدت میترسم ولی بهش اعتقاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۱۵:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
شما به خودتون دلداری بدین فال دروغه
درسته یک سری ادم شیاد مردم با فال گول میزنن ولی واقعیت اونو نمیشه کتمان کرد
Iran (Islamic Republic of)
artin
۰۹:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان من هم عتقادی ندارم به فال گیر ولی خالم رفته پیشش و گفته درباره داداشش بگه موبه مو گفته ولی هنوز خودم نرفتم و به زودی میرم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خخخ خوشم میاد مطلب گذاشتن خرافات و انجام ندین حالا ی عده دنبال فالگیر خوبن...یعنی مردم یه دستییم هااااا
Iran (Islamic Republic of)
akram
۲۱:۳۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
بعضی افراد ایقدر مشکلات زیادی دارن برای راه حل که خلاص بشن رو به فال میگیرن آیا کسی فال قهوه گرفته که درست باشه بگه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Nazanim
۰۱:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من فقط دوبار پیش فالگیر رفتم به اصرار دوستام که تعریف کردن خوبه این ولی هردو فالگیر که بخاطر یه نیت رفته بودم حرف های برعکس مخالف همو میگفتن موندم کدوم رو بارو کنم یا اصلا هردو رو بیخیال شم
Netherlands
ستاره
۲۰:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
(قُل لاَّ يَعْلَمُ مَن فِى السَّمَـوَ تِ وَ الاَْرْضِ الْغَيْبَ إِلاَّ اللَّهُ).

بگو: كسى در آسمان ها و زمين نهان ـ غيب ـ را نمى داند مگر خدا.

فقط و فقط خدا داند و بس.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۸
منم به فال هیچ اعتقادی نداشتم اما اتفاقی پیش یکی از فالگیرها فال گرفتم دقیقا آیندمو گفت و داره اتفاق می افته.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم اول اعتقادی نداشتم. برام خیلی مسخره بود که اینده ادم ته یه فنجون نقش ببنده اما اتفاقی یکی رو توی اینستاگرام پیدا کردم که از حالاتم که میگفت شاخ دراوردم و اون اتفاقاتی که میگفت داره به حقیقت تبدیل میشه بعضیاشون واقعا خنده دار بود چون چیزی که توی واقعیت میدیدم با چیزی که اون فالگیر میگفت خیلی فرق داشت ولی انگار اون پیشگویی با ی علمی فراتر از قهوه داشت به من اطلاعات میداد . نمیدونم واقعا اینده ادم از قبل نوشته شده یا اینکه خود ادم اونو میسازه . اما بنظرم یه سری مسیرها هست که انگار برای ادم تعیین شده از قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
تمام کسانی که گفتن فال قهوه و این چرندیات درست است خودشون رمال و فالگیر هستن و دارن از شیادی خود دفاع می کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام اولا تاروت و قهوه کاملا صحیح و درست است
دوما بایست به اهل فنش مراجعه کنی
سوما وقتی ی فال گیر از افرادی میگه در ایندت که باهاشون و حتی اسمشونو میگه در صورتی که تو نمیشناسی و در اینده دقیقا با همون اشخاص با همان اسم برخورد میکنی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
فال قهوه و تاروت کاملا حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۵:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آره من گمشده خودم راپیداکردم
United States of America
زن ایرانی
۱۶:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
من اصلا به فال قهوہ وتاروت وآسترولوژی طالع بینی وغیرہ اعتقادی ندارم۰همه فالگیران همشون شیاد وپول پرست هستن وپول کلانئ میگیرن وهمہ رو به آیندہ امیدوار میکنن۰ وحتی اتفاقهای بدی که برای آدم ہیش بینی میکنن باعث میشه آدم همه چیز رو به خودش بگیرہ۰اگر میتونستن مشکل خودشون رو با فال ودعا نویسی حل میکردن ۰هزاران نفر مردم سادہ رو فریب میدن وتوی تله میندازن ۰اصلا فالگیر اجرت ندارہ ۰این کارهاشون خیلئ گناہ است۰همہ کسانی که فالگیر هستن واتفاقا رو بصورت دقیق میدونن با اجنه ها در ارتباطند۰
Germany
آسمان
۱۱:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام به همه. دوستان کسی فالگیر خوب میشناسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
بنده در این زمینه تحقیقاتی کردم و اگر مطلب برای من روشن تر بشه حتما اون رو به اشتراک می گذارم.اون هایی که دروغ میگن که خب کاملا مشخص میشه و دیگه کسی پیششون نمیره. اما این وسط افرادی هستند که دقیقا آینده رو پیش بینی می کنند. بنظر میرسه از آینده سرنخ ها و کد هایی در گذشته وجود داره که اون رو قابل پیش بینی می کنه. خرافات با یک کار حساب شده خیلی فرق داره.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
این فالگیرها بخاطر این که با جن و روح سر و کار دارن میتونن آینده رو بگن. دوستم میگف فالگیری بهش گفته بیا قهوه بخور تا فالتو بگیرم اینم قهوه رو خورده و گفته بسم الله الرحمن الرحیم و فنجونو برعکس کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
اولش من اصلا اعتقادی نداشتم تااینکه اتفاقی با ی فالگیر از طریق ی دوستانم آشنا شدم.بااینکه به قصد تفریح رفته بودم اما ی چیزایی گفت که دارن تحقق پیدا میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
میشه شماره فالگیر قهوه خوب رو بهم بگید تو تهران
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۲:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۶
والا من محض کنجکاوی یک فال قهوه تلفنی گرفتم بعدش یک چیزهایی گفت که گفتم برو بابا چرت میگه اصلا غیر ممکنه اتفاق بیفته و دقیقا اتفاق افتاد و کنف شدم البته فالگیرهای شیاد هم زیادند ولی والا نمیدانم این یکی که راست درآمد راستش من اصلا قبول نداشتم و تلقین و اینها هم نکردم به مسخره هم گرفتم ولی خوب شد دیگه نمیدانم چطوری ولی میدانم ربطی به قهوه نداره اینها از علوم خاصی استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۷ دی ۱۳۹۶
واقعا راسته این چیزا؟
Saudi Arabia
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
این کارها نوعی خرافات است.
Netherlands
آمنه
۱۰:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام دوست عزیزکه رفتی پیش کسی که فال قهوه ش دقیق بود وبرات اتفاق افتادتمام حرفاش۰میشه لطفاشمارشوبرام بفرستی به ایمیلم من واقعاگرفتارم
Iran (Islamic Republic of)
N
۰۲:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
والا من چند باری واسه پیش بینی آینده رفتم فال قهوه گرفتم پیش یه شخص خییییلی با تجربه مو به مو آیندمو گفت و حالاهم همش داره به حقیقت تبدیل میشه
انگاری فیلم ایندمو نشونش دادن ک انقد دقیق میگف
همش راسته
حتی خودمم قهوه رو نمی نوشم خودش ب نیت من میریزه و فوری نگاش میکنه
خلاصه بستگی به فالگیره داره
خیلیا هستن کلاهبردارن فقط چرت و پرت میگن
برید پیش متخصصش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام میشه شماره شو بذاری
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
بعضیا درست میگن وبعضیا نه کلک ودروغه یابر اثر حدسیات ذهنیت خودشونواستفاده از تلپاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
عاقبتنون به خیر باشه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
اگر شخص فالگير واقعا باتجربه و آموزش ديده باشد و شياد نباشد واقعا حقيقت است. درواقع براساس همين واقعي بودن آن است كه شيادي و كلاهبرداري از طريق آن شكل گرفته است. اصل موضوع قابل انكار نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
شما اشتباه میکنید فال قهوه بسیار دقیق گذشته وحالو میگه ودذبعضی موارد آیندرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
واقعا افرادنادان ازاین کارها میکنن...ونادان ترهاپیش آنهامیروندودروغهای الکی بشنوندو امیدالکی بخودشون میدن واقعا متاسفم واسه اون دسته افردا پولشونوب اینجور افردامیدن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
این کارها نوعی بدعت در خرافات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
اگر دروغه فال قهوه، پس چرا کتابش در بازار فروخته میشود، پس این نشانه این است که خودتون هم باورش دارید
آخرین اخبار