مدیر کل، کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حل معضل اشتغال در استان نیازمند آموزش و توسعه کارآفرینی است و باید در این زمینه تلاش ویژه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ احمد غریوی گفت: تعداد شاغلان سطح کشور در پائیز امسال  بیش از ۲۲ میلیون نفر بود.

وی افزود: بخش خدمات با ۴۹.۸ درصد بیشترین سهم اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده و بخش صنعت نیز ۳۲.۶ درصد و بخش کشاورزی ۱۷.۶ درصد را از آن خودکرده است.

غریوی اضافه کرد: وضعیت حوزه اشتغال در استان زنجان در بخش نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۱ درصد و نرخ بیکاری نیز ۱۲.۲ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی در استان زنجان وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: خوداتکایی نخستین خصوصیت یک فرد کارآفرین است و با کمک این نیرو یک کارآفرین برتر می‌تواند سختی‌های راه را پشت سر بگذارد.

غریوی تأکید کرد: کارآفرینان قبل از این‌که اقدام به راه‌اندازی طرحی بکنند باید ابتدا مهارت لازم در حوزه فنی و حرفه‌ای را داشته باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم معضل اشتغال را در استان حل کنیم باید روی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم و استان زنجان تاکنون در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار موفق بوده است.

غریوی ادامه داد: در راستای توسعه اشتغال استان باید برنامه‌ریزی لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی به مهارت نیاز دارد، گفت: در این راستا باید به مهارت‌آموزی توجه ویژه شود و خوشبختانه این اداره بر تحقق این مهم ،برنامه‌ریزی لازم را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.