سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه برگزار می‌شود

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه گفت: در سال گذشته با حدود 6 هزار نفر مسابقات را برگزار کردیم و امسال نیز با جمعیتی قریب به ده هزار نفر فعالیت های قرآنی خود را ادامه خواهیم داد.

سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم نشست خبری سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه و انعقاد تفاهم نامه با موسسات قرآنی صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری با بیان گزارشی از انعقاد 6 تفاهم نامه در راستای برنامه‌های قرآنی قوه قضائیه گفت: بر آن هستیم تا نگرش جدیدتری در فعالیت های قرآنی با همکاری همه مجموعه های دست اندرکار قرآنی که در سطح کشوری مطرح هستند را با برگزاری سه بخش اساسی مد نظر بگیریم.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه افزود: این طرح که شالوده ی اصلی فعالیتش در سالهای پیشین پایه گذاری شده، با سه بخش آموزشی،‌ترویج و تبلیغ و مسابقات قرآنی و با همکاری 6 نهاد و موسسات قرآنی در سال جدید برگزار می شود.

وی با بیان همکاری نهاد های زیربط با سازمان قوه قضاییه اظهار داشت: موسسات قرآنی دارالقرآن کریم، جامعه القرآن، اتحادیه های قرآنی، سازمان اوقاف،‌دانشگاه علوم قرآن و حدیث و عصر ثقلین از جمله نهاد هایی هستند که با ما در برگزاری مسابقات و ترویج قرآن کریم همکاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری ادامه داد: رشته های آموزشی ما با روش های حضوری، تلفنی و مجازی به صورت دوره های آموزشی از طریق سایت یا نرم افزار های قرآنی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، همچنین مسابقات قرآنی امسال قوه قضائیه با تغییراتی در بخش آموزشی  در روز های 11 و 12 اسفند ماه سال جاری در شهر یزد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با حدود 6 هزار نفر مسابقات را برگزار کردیم و امسال نیز با جمعیتی قریب به ده هزار نفر فعالیت های قرآنی خود را ادامه خواهیم داد، امیدوارم تا در سال های آتی بتوانیم این رقم را به 40 هزار نفر برسانیم.

معاونت فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه افزود: 202 نفر در سومین مسابقات قرآنی امسال با رعایت تمامی استاندارد های بین المللی شرکت کرده اند.

وی توضیح داد: نگاه ما صرفاً تربیت قاری نیست،‌ بلکه وسیله و بهانه ای است تا زندگی مخاطبان را قرآنی کنیم و فرهنگ قرآنی را در زندگی و ابعاد های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره بکار بگیریم چرا که اگر قرآن وحدیث نبود انقلاب اسلامی نیز نبود. 

گفتنی است، در پایان نشست خبری سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه با سه موسسه قرآنی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت، عصر ثقلین و جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) تفاهم نامه ای مربوط به همکاری نهادهای قرآنی با سازمان قوه قضاییه به امضا رسید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار