وی با تاکید بر ترافیک خیابان ولیعصر(عج) افزود: باید به بخش خصوصی امتیازی داده شود تا برای خطی جدید به شهرداری کمک کند و بدون شک این امر برای ما یک فرصت محسوب میشود.
احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تبصره 23 یادآور شد: این تبصره باید در طرح جامع باشد و از نظر بنده مشکل دارد چرا که هیچ کس از این امر خبر ندارد.
حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره 23 گفت: با این امر 1160 میلیارد به سقف بودجه اضافه میکنیم در حالی که این رویه غلط بوده و من مخالف این هستم.
تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره 23 تاکید کرد: با کلیت این طرح موافقم چرا که درگیر موضوعات ترافیکی هستیم، اما شهرداری باید در این خصوص توضیح و در ردیفها آن را بیاورد.
محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در خطوط قبلی مترو دچار مشکل هستیم، گفت: برای احداث هر خطی باید مطالعاتی صورت گیرد چرا که نمیتوانیم بدون مطالعه املاک خطوط مترو را تملک کنیم.
اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که ما سقف درآمد و هزینه شهرداری را بستهایم، افزود: به تصویب رساندن این تبصره خلاف مصوبه بوده چرا که ما نمیتوانیم درآمد را با تبصره بالا ببریم و پیشنهاد من حذف بودجه برای تملک و اجرای خط مترو است.
تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پی صحبتهای اعضای شورای شهر برای تصویب تبصره 23 و تملک املاک در مسیر خطوط مترو و بودجه در نظر گرفته برای آن تاکید کرد: مترو در اولویت کاری ما قرار دارد به همین منظور برای انجام آن مطالعاتی را انجام دادهایم.
وی افزود: در برخی مناطق نیازمند احداث خط 8،9 و 10 مترو و همچنین خطی برای خیابان ولیعصر(عج) هستیم .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که خیابان ولیعصر(عج) شرایط زیست محیطی مناسبی دارد، تصریح کرد: در این خیابان خط 3 مترو وجود دارد، به همین دلیل ما میتوانیم با احداثی خطی در این خیابان آن را به خط سه وصل کنیم.
تشکری هاشمی افزود: پیشنهاد بنده این است که این خط سرمایه گذار میخواهد و میتواند با خرید مجتمعهای مجاز کاری را برای توسعه ایستگاهی انجام دهند.
وی با تاکید بر این که خط BRT این مسیر پاسخگوی نیاز مردم نیست، یادآور شد: باید نیازهای مردم را پاسخ دهیم و بی شک احداث خطی در خیابان ولیعصر(عج) میتواند تاثیر خوبی داشته باشد به همین دلیل بعد از تصویب این تبصره شهرداری جزئیات را به شورا تقدیم خواهد کرد.
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حرفهای معاون شهردار گفت: سرمایه گذار باید ریسک همه پروژهها را بپذیرد و نمیتوان دو ساختمان را صرف ساخت یک خط کرد چرا که باید عوارض دو مجتمع را بدهیم به همین دلیل پیشنهاد میدهم این طرح را مورد مطالعه قرار دهید.
محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حرفهای معاون شهردار بیان کرد: این امر مغایر برنامه بوده به همین دلیل درخواست حذف آن را دارم چرا که در حال حاضر شهرداری از 41 کیلومتر برنامه تکمیل خطوط مترو عقب است و باید آن را تکمیل کند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبتهای اعضای شورا یادآور شد: طبق قانون شهر سازی و شورای عالی قانون شهرسازی این امر را باید شورا تصویب کند چرا که برابر قانون است.
وی گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد هزار میلیارد تومان برای احداث خط مترو هزینه کند ما که نباید آن را رفع کنیم.
انتهای پیام/