عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری نباید مسئولیت تمام مشکلات پایتخت را بر عهده بگیرد بلکه دولت نیز باید به وظایف خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: اگر بخواهیم به 5 مشکل شهر تهران اشاره کنیم حتما از آسیب‌های اجتماعی، آلودگی هوا، بافت‌های فرسوده، امحای زباله و بلند مرتبه سازی نام می‌بریم.

وی افزود: بنده می‌خواهم از خطر ششمی به نام محصولات فرا ریخته نام ببرم که به لحاظ دستکاری‌های ژنتیکی در این محصولات تاثیرات منفی زیادی بر روی مصرف کننده‌ها دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط زیست از ده نوع برنجی که در شمال کشور کاشت می‌شود 8 نوع از محصولات فرا ریخته هستند که کشورهای پیشرفته جلوی مصرف این محصولات را گرفته است.

شاکری افزود: این محصولات تاثیری در القای خشونت و تاثیرات روحی و روانی دارد که در برنامه ششم توسعه ورود آن‌ها به کشور آزاد شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با نظام برنامه نویسی شهر تهران گفت: نظام برنامه نویسی شهر تهران باید از سوی شورای شهر تغییر کند و دولت باید شهرداری تهران را به عنوان اداره کننده پایتخت به رسمیت بشناسد و به وظایف خود عمل کند.

شاکری ادامه داد: پرداخت بدهی 14 هزار میلیاردی دولت به شهرداری تهران می‌تواند 70 کیلومتر از احداث مترو را میسر کند چرا باید شهرداری تمام مسئولیت‌های پایتخت را بر عهده بگیرد آیا احداث بیمارستان و مدرسه بر عهده شهرداری است.

وی گفت: با دخالت شهرداری در تمام مسائل شهری هزینه شهر را بالا می‌بریم و آن را از مردم دریافت می‌کنیم چرا نباید مردم فقیر در منازل ارزان بدون عوارض زندگی کنند و هزینه شهر از بلند مرتبه سازان دریافت نشود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار