در نمایش «مسافر کوچولو و عمو مثقال» از اتفاقات و مسافر گمشده قصه می‌گوید.

امین دلپذیر کارگردان نمایش «مسافر کوچولو و عمو نقال» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان نمایش از مسافر کوچولویی شروع شده که دو نفر از دوستانش را گم کرده و وارد داستان‌های ایرانی حسن کچل، روباه و زاغ و شنگول و منگول می‌شود که همین امر اتفاقاتی را برایش رقم می‌زند.

وی درباره انگیزه خود از نوشتن این نمایش و روی صحنه رفتن آن بیان کرد: این نمایش تلفیقی از داستان‌های ایرانی است که برای آشنا شدن کودک با این فضاها آن‌ها را در این اثر گنجانده‌ام.

وی در رابطه با سبک اجرای اثر اظهار داشت: دکور این نمایش پرده نقالی است که داستان از روی آن روایت می‌شود و بازیگران روی صحنه به ایفای نقش می‌پردازند، در واقع هدفمان نشان دادن نمایش‌های ایرانی به صورت غیر کلیشه‌ای بوده که امیدواریم موفق شده باشیم.

دلپذیر در راستای تله تئاتر «مسافر کوچولو و عمو نقال» مطرح کرد: قرار بود 13 قسمت از این نمایش به صورت تله تئاتر در تلویزیون نمایش داده شود. اما به دلیل عدم بودجه تبدیل به یک نمایش صحنه‌ای با سه قسمت آزاد شد.

وی با اشاره به این که اوضاع تئاتر کودک رو به بهبود است، بیان کرد: خوشبختانه نسبت به گذشته که اجرای عمومی برای نمایش کودک صورت نمی‌گرفت اما حال شاهد گسترش آن‌ها در سالن‌های نمایشی هستیم و جالب تر این که گیشه بهتری نسبت به قسمت‌های دیگر تئاترها دارد.

گفتنی است؛ نمایش «مسافر کوچولو و عمو نقال» به کارگردانی امین دلپذیر از هفتم بهمن الی 14 اسفند در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.