روی خوش دولتی‌ها به ارکستر ملی/ اجرای «ای ایران» با چهار خواننده

دومین اجرای ارکستر ملی هم باحضور دو وزیر و معاونت هنری در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نهمین شب از جشنواره موسیقی فجر، تالار وحدت شاهد اجرای ارکستر ملی و میزبان وزیر راه و شهرسازی و وزیر ورزش و معاونت هنری بود.

ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی قطعه (رونما) را برای آغاز انتخاب کرده بود که اهنگساز آن محمد حیدری و تنظیم را سیتا جعفری انجام داده بودند.

سپس مجتبی عسگری خواننده اول به روی صحنه آمد و قطعه «تو را دیدم» با ملودی مجید وفادار و تنظیم حسین زندی و شعر علی اصغر طاهری را اجرا کرد. و بعد قطعه «فریاد از تو» که از ساخته‌های همایون خرم و شعر سیمین بهبهانی بود را به زیبایی خواند. البته با استقبال هواداران هم همراه بود. در نهایت وی صحنه را برای خواننده دوم ترک کرد تا مهدی محمدی برای اجرای قطعه «خوش آمدی» با آهنگسازی رضا نارون و قطعه شوق بهار را اجرا کند. سپس وی صحنه را ترک کرد و فخرالدینی قطعه «یاد جوانی» را که از آثار خودش بود رهبری کرد و همراه با ارسلان کامکار به عنوان سولیست، این اجرا را به پایان برد.

فخرالدینی رو به حضار زمان استراحت را تنها 5 دقیقه اعلام کرد و به پشت صحنه رفت. پس از سپری شدن زمان استراحت محمد کرد برای اجرای «حق ناشناس» ساخته علی تجویدی با شعر بیزن ترقی و «وای از شب من» اثر همایون خرم به روی صحنه آمد و در نهایت اوج قطعات را به حضار تقدیم کرد. سپس رهبر ارکستر لحظاتی شروع به نواختن قطعه بعد کرد که آن را متوقف و بیان کرد: امشب قرار است از دو نفر از مهمانانی که در کنار ما هستند تقدیر کنیم و این قطعه‌ای که می خواستیم اجرا کنیم، متعلق به یکی از این عزیزان پرفسور‌ توفیق قلی اف است  و نفر بعد که در جمع ما حضور دارند، رهبر ارکستر آذربایجان هستند و قرار است که من به نمایندگی از دکتر ریاحی به آن‌ها لوح تقدیری را اهدا کنم که باعث افتخار بنده است. نکته جالب درباره این رهبر ارکستر این است که 65 سال سن دارد و با سن ارکستر ملی این کشور برابر است!
 
سپس آن‌ها به روی صحنه رفتند و دقایقی را به زبان آذری با مردم صحبت کردند که البته حضار خیلی متوجه گفتارشان نمی‌شدند و تنها به نام‌هایی که می‌بردند واکنش نشان می‌دادند. سپس خواننده بعدی تنها به روی صحنه آمد و سه قطعه ترکی به نام‌های «آیرلیق»، «وتزگل» و قطعه‌ای دیگر که در رپرتوار منتشر شده بود را اجرا کرد و محمد کرد پس از وی قطعه « کعبه دل‌ها» و مجتبی عسگری «رفتم» را اجرا کردند و در نهایت 4 خواننده برای اجرای قطعه «ای ایران» به روی صحنه آمدند و این قطعه را با همراهی حضار اجرا کردند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.