بداهه‌نوازی اردشیر کامکار و بهداد بابایی/ هندی‌ها به تالار وحدت آمدند

بداهه‌نوازی اردشیر کامکار، بهداد بابایی، کامبیز گنجه‌ای و وحید اسداللهی 27 بهمن ماه درحالی روی صحنه رفت که نیما دلنوازی دو قطعه را برای حاضران در سالن نواخت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفتمین شب از جشنواره موسیقی فجر دو بخش بین‌الملل و اردشیر کامکار و بهداد بابایی در تالار وحدت به روی صحنه رفتند.

کوارتت زهی لایپزیگ از سرشناس‌ترین کوارتت‌ها در عرصه بین‌الملل و موسیقی مجلسی قلمداد می‌شود. این گروه تا به امروز اجراهای بسیاری را در اروپا و آفریقا و آسیا داشته و در جشنواره‌های گوناگون جوایزی بسیاری را از آن خود کرده است.

اما یکی از اتفاقات نادر در جشنواره موسیقی فجر پاره شدن دو بار سیم سازهای نوازندگان یکی نوازنده ویولن و دیگری نوازنده ویلونسل بود که علت این امر به تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر روی سازها برمی‌گشت.

اجرای دوم را اردشیر کامکار، بهداد بابایی، کامبیز گنجه‌ای و وحید اسداللهی به دست گرفتند و برنامه‌ریزی خود را بر بداهه‌نوازی آواز ترک قرار دادند.
 
این اجرا ابتدا با دو نوازی کمانچه دو تن از شاگردان بهداد بابایی آغاز شد و پس از آن گروه بر روی صحنه آمدند و برای اجرای هر چه بیشتر و بهتر تلاش کردند. در میانه‌های اجرا اشاراتی افراد گروه با یکدیگر داشتند که ادامه مسیر اجرایشان به یکدیگر یادآور می‌کردند.

فرزاد طالبی، هوشنگ کامکار و نجمه تجدد از جمله مهمانان اجرای شب گذشته بودند.

در نهایت سومین اجرای بخش بین‌الملل را ششانک سوبرامنیم نوازنده پرآوازه فلوت و اهل کشور هند بر عهده گرفت. پس از ورود برای اجرا در صحنه به همراه نوازندگان خود پروپالی فلگون نوازنده سازهای کوبه‌ای و سوبرامنیا ماریتا ماهالی نوازنده تنپور به روی صحنه آمدند و پس از خوش‌آمدگویی به حضار برنامه خود را آغاز کردند.
 
این اجرا از جمله معدود اجراهایی بود که اواسط آن حاضران به آرامی از سالن خارج می‌شدند و پیش از ساعت مقرر برنامه به اتمام رسید.
 
گفتنی است؛ سوبرامنیم نوازنده پر آوازه فلوت است که از شش سالگی به روی صحنه رفته و توانسته با تکنیک اجرای نوازندگی خود ساز، فلوت و بامبو را به سمت و سویی قابل ستایش سوق دهد.
 
پس از اجرایش از علاقه‌اش به کشور و مردم ایران گفت که با تشویق حضار روبرو شد و پس از خروج مردم از سالن وی در میان آنها آمد و شروع به فروش آلبوم‌های خود با امضای خود کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار