تشویق ایستاده تماشاگران برای اجرای کریستف رضاعی/ «سیر» در تالار وحدت نواخته شد

گروه اركستر سمفونیک تهران همراه با مسعود شعاری، كریستف رضاعی و بردیا كیارس در تالار وحدت در یک سانس به اجرا درآمد.

تشویق ایستاده تماشاگران برای اجرای کریستف رضاعی/ «سیر» در تالار وحدت نواخته شد
به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجیمن روز جشنواره موسیقی فجر؛ گروه اركستر سمفونیک تهران همراه با مسعود شعاری، كریستف رضاعی و بردیا كیارس شامگاه یكشنبه ٢٥ بهمن در تالار وحدت در یک سانس به اجرا درآمد.
 
درحالیكه فضای سالن آرام و از یک نظم خاصی برخوردار بود و همه منتظر شروع این اجرا بودند. بخش اول برنامه همراه با نواختن گیتار، طبلا و سه تار توسط سینا شعاری، درشن آنند و مسعود شعاری آغاز شد.
 
در این قسمت بعد از استقرار این سه نوازنده روی صحنه، صدای هر سه ساز همزمان با هم نواخته شد اما در مابین اجرا؛ یا درهم آمیختگی صدای طبلا و گیتار به گوشت می‌رسید و یا صدای سه تار و طبلا فضای سالن را پر کرده بود.
 
گروه نوازنده‌ با تشویق‌های مداوم مردم صحنه را ترک كردند تا بخش دوم به رهبری بردیا كیارس همراهی کنند. بعد از استقرار اعضای اركستر و كوک كردن سازها، رهبر اركستر به جایگاه خود آمد و نوازنده‌ها شروع به نواختن كردند. در این میان حضور نوازنده‌های ویالون از بقیه سازها بیشتر بود.

شروع كار با صدای پیانو آغاز شد و سپس نوبت به ویالونسل، ویالون و دیگر سازها رسید كه همراه با اركستر، مسعود شعاری (سه تار)، درشن آنند (طبلا)، سینا شعاری (پربت)، نیما جوزی (نی)، آرش قلی پور (تمبک) را می‌نواختند. در این بین نمی‌توان از تكنوازی سه تار غافل شد.
 
بردیا كیارس كه با احساس قوی خود این اجرا را رهبری می‌كرد توانست 8 قطعه‌ی (سیر، صلح، حضور، آنسوی سخن، شور عشق، تصنیف، دایره و لالایی) را با صدا دهی مناسب نوازندگان روی صحنه ببرد.
 
بعد از اتمام اجرا كریستف رضاعی پا به صحنه گذاشت و حضار به احترام او و اركستر سمفونیک تهران ایستادند و آنها را به شدت مورد تشویق خود قرار دادند.
 
گفتنی است؛ همكاری مسعود شعاری و كریستف رضاعی از 14 سال پیش آغاز شد و حاصل آن ساخت آلبومی پیشرو با نام «سیر» شد كه اجرای قطعات آن با همكاری اركستر و رهبری بردیا كیارس كه او طی سالهای اخیر با هنرمندان برجسته‌ای همكاری داشته است، اتفاق افتاد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار