مرادخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحول خوبی در عرصه موسیقی کشور افتاده است/ ارکستر سمفونیک را به حال خود رها نمی‌کنیم

با سیاست «ایران فرهنگی» تشریک مساعی خوبی بین ایران و کشورهای همسایه ایجاد شده است.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیشرفت جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره امسال در امتداد جشنواره‌های گذشته که دوستان طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند برگزار شده است. طبیعی است هر چه جلوتر می‌رویم گستره و رشد جشنواره بیشتر می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: امسال با مطرح شدن سیاست ایران فرهنگی از بسیاری از کشورهای صاحب هنر همسایه مشارکت خوبی داشتند نماینده کشورهای مثل آذربایجان، عربستان و ...  در این رویداد فرهنگی هنری حضور داشتند و با تشریک مساعی که بین کشورها انجام شده است تحول خوبی را شاهد هستیم که امیدوارم در سال‌های آینده نیز شاهد این گونه برنامه‌های هدف‌گذاری شده باشیم.
 
مرادخانی با بیان این مطلب افزود: ما باید بدانیم هدفمان چیست و چه می‌خواهیم تا جشنواره موسیقی کشور به سمتی حرکت کند که از قبل برایش طراحی شده است. این رویداد هنری باید بداند به دنبال چه هدفی است موضعی در مباحث فرهنگی دارد.
 
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کمبود بودجه ارکستر سمفونیک ملی و تهران اظهار داشت: قطعا بودجه ارکستر سمفونیک را می‌رسانیم و نمی‌گذاریم به حال خود رها شود. البته در سال اول جا افتادن مجدد ارکستر‌ها سخت است و ما می‌خواهیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ارکستر سمفونیک در سبد فرهنگی مردم بگنجد و علاقمندان بتوانند از برنامه‌های موسیقی ارکستر سمفونیک استفاده کنند.
 
وی افزود: این موضوع برایمان مهم است که ارکستر سمفونیک تهران و ملی سرپا بماند به کارش ادامه بدهد برای فعالیت ارکستر سمفونیک‌ها تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده که در سال بعد سال‌های آتی بدون نگرانی به کارشان ادامه بدهند.
 
مرادخانی در خصوص تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه ارتباطی به لغو کنسرت‌ها نداشته است چون نیروی انتظامی همیشه نهایت همکاری و تعامل را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است. این تفاهم‌نامه برای بهینه شدن تعاملات بین وزارت فرهنگ و ارشاد و نیروی انتظامی است و کارهای آن در حال انجام است که امیدوارم در سال 95 تفاهم‌نامه کامل شود و به اعضای دو طرف برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار