معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عیادت ظریف رفت

علی مرادخانی معاون امور هنری و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه داود گنجه ای» و حمیدرضا نوربخش ازهوشنگ ظریف از ایشان عیادت کردند.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت هوشنگ ظریف که تا چندی پیش به علت کسالت در بیمارستان بستری بوده است، به تازگی مرخص شده و دوران نقاهت خود را در منزل سپری می کند.

در این دیدار که «پروین صالح همسر» (پیشکسوت ویلن) و نوه های هوشنگ ظریف  نیز حاضر بودند، با اهدای  گل و هدیه ای توسط مرادخانی از مقام این استاد پیشکسوت موسیقی تجلیل به عمل آمد.

علی مراد خانی طی این ملاقات ضمن گفت و گو با هوشنگ ظریف و جویا شدن آخرین وضعیت درمانی وی،درباره این پیشکسوت موسیقی گفت : استاد هوشنگ ظریف از مفاخر موسیقی کشور به شمار می آید و مدتی هست که می خواهیم برای عرض ارادت و احوالپرسی به دیدارشان بیاییم و اکنون که این مهم محقق شد بسیار خوشحالیم و همچنین دیدن ایشان در شرایط سلامت بسیار مسرت بخش است.

رییس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود : ما امیدواریم که هیچگاه کسالتی برای هیچ یک از بزرگواران و هنرمندانمان بوجود نیاید با این حال رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه بر این مبناست که در هر حال بتواند خدماتی ارزنده برای پیشکسوتان هنر کشور ایجاد کند، البته دوستان و برادران من در موسسه هنرمندان پیشکسوت همواره پیگیر و جویای احوال اساتید هنرمند هستند و این آمادگی وجود دارد تا در هر شرایطی در خدمت این عزیزان باشند.

در ادامه این دیدار نیز استادان داود گنجه ای و حمیدرضا نوربخش هر کدام ضمن اینکه جویای حال هوشنگ ظریف شدند از خاطرات خود در زمان فعالیت موسیقی با وی سخن گفتند و برایش آرزوی بهبودی کامل کردند.

هوشنگ ظریف نیز با ابراز خوشحالی از حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دیگر اساتید و پیشکسوتان موسیقی در منزلش،تاثیر این ملاقات را در روحیه خود بسیار مثبت ارزیابی و از حاضرین  قدردانی کرد.

هوشنگ ظریف متولد 16 آذر 1317 در تهران است. وی پس از پایان دوره ابتدایی وارد هنرستان موسیقی شد و از حضور اساتیدی چون موسی معروفی، روح‌الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهرمند شد، پس از فارغ‌التحصیل شدن در سال ۱۳۳۷ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر در آمد و فعالیت خود را به عنوان نوازنده و تکنواز در گروه‌های مختلفی مانند ارکستر موسیقی ملی، ارکستر صبا و... شروع کرد.

او از سال ۱۳۴۲ به مدت ۱۷ سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت و از جمله شاگردان وی می‌توان حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی و حمید متبسم را نام برد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار