با توجه به اینکه برای کنترل آلاینده ها و گرمایش زمین تا سال 2035 باید نصف حمل و نقل دنیا به صوت ریلی باشد تعدادی از کشورها برای توسعه صنعت ریلی در کشور اعلام آمادگی کردند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش فرماندهان بسیج و مسئولین امور ایثارگران سراسر کشور در کرمان بابیان این مطلب افزود : بیش از 11 هزار عضو رسمی و غیررسمی بسیجی در سراسر کشور در اداره راه آهن مشغول فعالیتند.

وی گفت :بسیجیان باید تلاش کنند تا در کنار فعالیت خود توسعه و پیشرفت را هدف اصلی خود قرار دهند و کشور را به جای واقعی آن نزدیک کنند .

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر فناوری موشکی ، قدرت دفاعی، قدرت هسته ای و دانش هسته ای جزء کشور های قدرتمند درجهان است افزود : باید در همه ی زمینه ها به جایگاهی برسیم تا در جهان ، آمدن به ایران را آرزو کنند .

دکتر محسن پورسیدآقایی خاطرنشان کرد : اگر بتوانیم در حوزه هایی که ضعیف هستیم پیشرفت کنیم وظیفه ی خود را نسبت به خون شهدا به جا آوردیم.

وی افزود : ما اکنون در جنگ توسعه و آبادانی هستیم و باید با درایت خود را این جنگ را هدایت کنیم تا بتوانیم پیروز این صحنه باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : باید در همه ی زمینه ها پیشرفت کرده و جامعه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تشیع و دینداریتنها نماز ، روزه ، احکام نیستگفت : توسعه و پیشرفت ،خود دینداری است و باید به جایگاهی برسیمکه بتوانیم با حضور داعش که دارد چهره ی اسلام را خراب می کند دین خود را به خوبی تبلیغ کنیم .

دکتر محسن پورسیدآقایی افزود : در حوزه ی کاری ما ترویج و تبلیغ دین یعنی اینکه مسافران از سفر با قطارها لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ی آن ها ساختن راه آهنی آباد است به برنامه های وزارت راه آهن اشاره کرد و گفت : سه برابر شدن حمل بار ، رسیدن حمل مسافران به 80 درصد ،توسعه حمل و نقل حومه ای در شهرهای بزرگ،افزایش خطوط سریع السیر و افزایش ترانزیتاز جمله برنامه هایی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید اجرا شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : راه آهن برای پیشرفت نیاز به بودجه کافی ، نیروی کاربلد و تربیت شده ، حمایت بخش های خصوصی و مدیریت درست دارد.

وی افزود : باید انگیزه ای برای بخش خصوصی ایجاد کنیم تا ما را در پیشبرد اهدافمان حمایت کنند و تنها از طریق سودآوری این کار امکان پذیر است.

محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد برای کنترل آلاینده ها و و گرمایش زمیناعلام کرده است که تا سال 2035 باید نصف حمل و نقل دنیا به صوت ریلی باشد و تا سال 2050 حمل و نقل ریلی در دنیا دو برابر شود خاطرنشان کرد : به همین دلیل تعدادی از کشورها برای سرمایه گذاری در این زمینه برای ایران اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان گفت : همه بسیجیان باید در زمینه فرهنگ سازی ، قانون نویسی ، بودجه گیری ، جلب رضایت مشتریتلاش کنند تا بتوانیم راه آهن مدرن و خوب و پیشرفته ای بسازیم .

سرهنگ عباس زاده مشاور مدیرعاملو فرمانده مرکز مقاومت بسیج و مسئول امور ایثارگران راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش گفت : خوب و خوب کار کردن مهم نیست چون این الفبای اسلام است اما خوب تر بودنو خوب تر کارکردن مهم است که باید همه ی ما به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان ظرفیت های مختلفی دارد افزود : خدمت به مردم و نظام از جمله اقدامات مثبتی است که همه ی ما باید به آن توجه کنیم.

سرهنگ عباس زاده خاطرنشان کرد : ما باید پویا و خلاق باشیم و باحرکتی انقلابی خود را جهانی کنیم .

وی گفت : هر بسیجی باید با خلاقیت ، پشتکار ، پویاو همت مضاعف کار کندو صمیمیت را در کار خود افزایش دهد تا نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود برسد.

مشاور مدیرعاملو فرمانده مرکز مقاومت بسیج و مسئول امور ایثارگران راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد : بهترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم و نظام است.

پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اهداف سفر خود و برنامه های دردست اقدام این وزارت خانه در استان کرمان هم چنین گفت:
دیدار با فرماندهان بسیج راه آهن سراسر کشور و بازدید از پروژه های توسعه کرمان در حوزه ی راه آهن از مهم ترین اهداف ما برای سفر به کرمان بوده است.

وی افزود : آغاز بازسازی خطوط ریلی بافق به کرمان ، بازسازی ایستگاه های کرمان و زرند با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد تومان و واگذاری زمینی از راه آهن کرمان به بخش خصوصی برای ساخت تعمیرگاه در راه آهن کرمان از جمله کارهای عمرانی است که درکرمان آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.