کشاورز ذرت کار جیرفتی توانسته با روش آبیاری تحت فشار از هر هکتار19تن ذرت برداشت کند که با این رکورد کشوری به عنوان کشاورز نمونه ذرت کار کشور معرفی شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عزیزالله جهانشاهی افشار با استفاده بهینه از آب در محصول پر آب ذرت توانسته با یک سوم کاهش دادن آب از روش سنتی به روش نوین افزایش تولید را داشته باشد .

وی با بیان اینکه آبیاری غرق آبی محکوم به شکست است به کشاورزان توصیه کرد با توجه به بحران آب وخشکسالی برای آبیاری مزارع وباغها ی خود از روشهای آبیاری نوین وقطره ای استفاده کنند.
موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم با اشاره به بحران کم آبی از کاهش دادن سطح زیر کشت ذرت در جنوب استان خبر داد وگفت: سال گذشته سطح زیر کشت ذرت در جنوب استان 18 هزارو192هکتار بوده که امسال به 15هزار هکتار رسیده که از این میزان 3هکتار آن علوفه ای و 12هکتار آن ذرت دانه ای است.

وی با بیان اینکه در روش آبیاری نوین به طور متوسط از هر هکتار 11تن برداشت می شود گفت: در روش سنتی از هر هکتار مزرعه ذرت 8تن محصول برداشت می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت: امسال 1440هکتار ذرت به روش آبیاری نوین کشت شد که در این میزان کشت میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در منطقه جلوگیری شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رکورد ، تولید ، ذرت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.