مشهد؛

دانشگاه فردوسی میزبان ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران

ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران برای نخستین بار در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد.

دانشگاه فردوسی میزبان ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران گفت: سوختن و این که شعله چگونه بسوزد و گرفتن انرژی از این سوختن موضوع بحث احتراق و این کنفرانس است.

جواد ابوالفضلی اصفهانی افزود: هم اکنون در دنیا به دنبال ساخت ساختمانهای با انرژی صفرهستند که بطور کلی سوخت را از بین ببرند.

وی ادامه داد: موضوع سوخت و احتراق از معضلات بسیار مهم جوامع کنونی است که باعث ایجاد پدیده هایی چون آلاینده ها، مرگ و میر ناشی از سرطان و در سطح جهانی موضوعاتی چون سونامی و باران یخ می شود که خسارات جانی و مالی سنگینی را برای جوامع بشری به دنبال دارد.

ابوالفضلی اصفهانی با بیان این که برنامه ریزی برای برگزاری این کنفرانس از حدود یک سال پیش آغاز شده است، گفت: در برگزاری این کنفرانس علاوه بر دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن احتراق ایران، شرکت گاز خراسان رضوی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور و چند شرکت بخش خصوصی همکاری دارند.

وی افزود: طیفهای مختلفی از دانشگاهیان، صنعتگران و مجریان دستگاههای دولتی به این کنفرانس که هر دو سال یک بار برگزار می شود دعوت شده اند تا در تعاملی که با هم به بهبود شرایط زندگی کمک کنند.

دبیر ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران با بیان این که برای نخستین بار است که کنفرانس دوسالانه سوخت و احتراق در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود، افزود: برای این کنفرانس دو نشست هم اندیشی نیز در نظر گرفته شده که یکی در رابطه با مشعلها و دومی در خصوص بهینه سازی انرژی در ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری است.

ابوالفضلی برپایی شش کارگاه تخصصی را از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس برشمرد که به طور متمرکز در روز دوم برگزار می شود.
او گفت: نمایشگاهی نیز در حاشیه این کنفرانس با حضور شرکتهای بخش خصوصی فعال در این عرصه برگزار می شود تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

دبیر علمی کنفرانس نیز گفت: پس از فراخوان درخواست مقاله، 160 مقاله از دانشگاه های مختلف و بخش صنعت به دبیرخانه این کنفرانس رسید که پس از گذراندن مراحل مختلف داوری، 65 مقاله برای ارائه شفاهی و 22 مقاله برای ارائه به صورت پوستر برگزیده شد.

آیانی گفت: این کنفرانس دارای چهار سخنران کلیدی از صاحبنظران مبحث علمی سوخت و احتراق است که در زمینه تولید بیوگاز و استاندارد آن، مشعلهای نوین، بهینه سازی جریان در پیلهای سوختی و میکرو احتراق سخنرانی می کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: دانشگاه ، کنفرانس ، سوخت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار