رئيس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: طرح ملي پيمايش سلامت دهان و دندان از ابتداي امسال در خراسان رضوی و دیگر شهرستانهای کشور اجرا مي شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حميد صمد زاده در کارگاه کشوري «‌کاليبراسيون DMFT  » که با حضور اعضا تيم معاينه کننده 8 دانشگاه علوم پزشکي کشور و به ميزباني معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار شد، گفت: اين طرح در کودکان 6 و 12 سال به منظور ارتقاء سلامت دهان و دندان در کشور اجرا مي شود.
وي با اشاره به اجراي برنامه‌هاي بنيادي در حوزه سلامت دهان و دندان، بخصوص در جمعيت زير 14 سال کشور، اجراي برنامه‌ي کشوري پیمایش سلامت دهان و دندان را کاري اصولي و مبتني بر نياز ملي جامعه عنوان کرد و گفت : اين برنامه در کليه استانهاي کشور از اوايل اسفند ماه آغاز و حدود  25 اسفندماه به اتمام خواهد رسيد.
رييس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي هدف اين برنامه را جمع آوري اطلاعات در خصوص وضعيت سلامت دهان و دندان جامعه و پايش تغييرات موثر در پيشرفت و الگوي بيماري، ارزيابي متناسب و اثربخش بودن خدمات ارائه شده در سطح جامعه و برنامه‌ريزي جهت ايجاد تغييرات در نحوه ارائه آموزش و خدمات به جامعه برشمرد.
دکتر صمد زاده خاطر نشان کرد: در اين برنامه ،هر استان توسط 4 گروه معاينه کننده با پوشش دادن 50 خوشه 20 نفري در مدارس تعيين شده،  دانش آموزان را مورد معاينه قرار داده و اطلاعات به صورت کامل در فرم‌هاي مربوطه ثبت مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه در اين بررسي با توجه به دسترسي آسان به گروه سني  6 تا  12 سال در مدارس، سرعت کار بالا است، اظهار اميدواري کرد نتايج اين برنامه در ارديببهشت ماه سال آينده قابل انتشار و استفاده ‌باشد.
انتهای پیام//
برچسب ها: سلامت ، دهان ، دندان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.