رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش؛ 2 نفر حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید دیناروند بیان کرد: 4 حفار غیر مجاز ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته در حال حفاری محوطه باستانی روستای بیت مشحود بخش شاوور شوش بودند که تحت تعقیب یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفتند و 2 نفر از آنان دستگیر شدند.

وی به متواری شدن دو حفار دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شوش برای دستگیری این مجرمان ناچار به شلیک هوایی شدند.

دیناروند خاطرنشان کرد: باند حفار غیر مجاز با تجهیزات لازم اقدام به حفاری در محوطه باستانی روستای مذکور نموده و به لایه های باستانی منطقه خسارت وارد کرده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش اذعان داشت: افراد دستگیر شده از اهالی بومی منطقه بوده و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

شهر باستانی شوش در شمال استان خوزستان از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است و آثار باستانی از دوره های مختلف تاریخ در آن وجود دارد.

آپادانا، کاخ داریوش، معبد چغازنبیل، شهر شاهی، شهر پانزدهم و قلعه شوش از جمله آثار باستانی شوش است.

محوطه باستانی شوش سومین اثر در استان خوزستان می باشد که به ثبت جهانی رسیده و پیش از این تپه چغازنبیل در هفت تپه و آبشارهای شوشتر در خوزستان به ثبت جهانی رسیده اند.

شوش در 110 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان مقصد گردشگران خارجی از کشورهای مختلف می باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.