رئیس اتاق بازرگانی ایران،خبر داد: شهرداری ها و سازمان امور مالیاتی به زودی به سامانه پنجره واحد تجاری متصل می شوند.

آغاز بکار جلسه شورای گفتگو / بنگاههای تولید امیدوار برای حل مشکلاتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در پنجاه و ششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی  گفت: آنچه که مهم است همه نگاهها بیشتر به سمت به پسابرجام است و بنگاه های ما فعالیت های اقتصادی ای که در دوران برجام و دوران پسا تحریم بودند امیدوارند که مشکلاتشان حل شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم که گره گشایی در امر بنگاه ها و مسائل اقتصادی و به تبع آن زندگی و رفاه مردم حاصل شود. این جلسه شورا که با حضور ریاست شورا طیب نیا شروع می شود به بحث فضای کسب و کار، قانون بهبود مستمر، فضای کسب و کار و قوانین مزاحم و خلأهایی که وجود دارد اختصاص یافته که در طول جلسه امروز به آن پرداخته می شود.

جلال پور تاکید کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارش جامعی از آخرین وضعیت حذف قوانین مزاحم را در جلسه ارائه داده است که بر این اساس 2 هزار و 200 مجوز تا به امروز احصاء شده است. همچنین وزارت جهاد کشاورزی موفق شده از 430 مجوز ، 339 مورد را لغو کند. سازمان بورس نیز توانسته از 91 مجوز ، 50 مورد را حذف کرده و وزارت صنعت نیز بسیاری از مجوزها را برداشته است.

وی همچنین گفت: در سه ماهه ابتدای سال 95 مهلت اختیاری وزارتخانه برای حذف قوانین زائد به پایان می رسد و پس از آن لغو این قوانین زائد دیگر اختیاری نخواهد بود و از آن پس هر فردی که مجوز پیش روی خود را اضافه ببیند می تواند شکایت کرده و باید این موضوع مورد توجه وزارت خانه مربوطه قرار بگیرد که اگر نسبت به آن بی توجهی کند امکان برخورد با آن وجود خواهد داشت.

به گفته جلال پور علی طیب نیا در جلسه امشب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی راهکارهای مالیاتی و گمرکی را برای تسهیل تجارت ارائه کرده است که بر این اساس سازمان امور مالیاتی در حال تدوین دستورالعملی برای تقلیل استرداد مالیات بر ارزش افزوده بخش صادرات به یک ماه است.

جلال پور خبر داد: شهرداری ها و سازمان امور مالیاتی هم به زودی به سامانه پنجره واحد تجاری متصل می شوند.

انتهای پیام/




برچسب ها: دولت ، اقتصاد ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار