عضو هیأت انتخاب دهمین جشنواره فیلم های صد ثانیه ای، فرصت محدود مخاطب و میل به شنیدن یك پیام در زمان اندك را یكی از دلایل استقبال مخاطبان از این فیلم ها عنوان كرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمد رضا شفا عضو هیأت انتخاب دهمین جشنواره فیلم های صد ثانیه ای الگوهایی اخلاقی مشاهده شده در فیلم های این دوره از جشنواره را جزو محسنات آن محسوب كرد و گفت: وجود این گونه موضوعات در فیلم ها می تواند به گسترش فرهنگ سازی و شناساندن آن ها به مخاطبان تأثیر گذار باشد و به شكل گیری یك جریان اخلاقی در سینمای كوتاه ما كمك كند. 

وی استفاده از ایده های تكراری در ساخت فیلم ها را یكی از آفت های فیلمسازان دانست و خاطر نشان كرد: فیلمسازان باید سعی كنند تا به دور از هر گونه كپی كاری و تقلید از سایر فیلمسازان به سراغ ایده های جذابی بروند كه كمتر در سایر فیلم ها مشاهده شده است و سعی كنند تا اولین موضوعاتی كه به ذهنشان خطور می كند را به عنوان موضوع ساخت فیلم مورد تمسك قرار ندهند. 

وی ادامه داد: یكی از مواردی كه در ارزیابی این فیلم ها میان بنده و سایر اعضای هیأت انتخاب مورد وفاق بود، امتیاز قائل شدن برای فیلم هایی بود كه از ایده جذابی برخوردار بودند به طوریكه با مشاهده هر اثری كه از موضوع غیر تكراری برخوردار بود آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دادیم. 

مدیر باشگاه فیلم سوره با بیان اینكه امروزه زمان فیلمساز برای جذب مخاطب كاهش یافته است، عنوان كرد: فیلم ها باید در مدت 8 ثانیه مخاطب را جذب كنند و با توجه به اینكه امروزه در مقایسه با گذشته، گسترش ابزارهای فناوری و رسانه های جدید تسلط مخاطبان را بر رسانه ها بوجود آورده است باید گفت كار فیلمساز سخت شده است. 

شفا یكی از موارد استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم 100 را  مدیریت زمان آن دانست و اظهار داشت: ده دوره برگزاری این جشنواره  و استقبال با شكوهتر از آن در هر دوره نشان می دهد كه جایگاه فیلم های كوتاه كوتاه در زندگی مخاطبان اهمیت پیدا كرده است و این موضوع به خاطر كمبود زمان مخاطب و میل به شنیدن یك پیام در زمان اندك است. 

وی در پایان گفت: فیلم های صد ثانیه ای بر خلاف فیلم های گروه هنر و تجربه از مخاطب عام بیشتری برخوردار است و قصه این فیلم ها و زمان اندك این فیلم ها به گونه ای است كه مخاطب عام هم جزو مخاطبان بیشمار آن به حساب می آید. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار