نقش یك اتفاق نادر در ساخت فیلم‌هایی با زمانی كمتر از دو دقیقه پررنگ و حائز اهمیت است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جمیل عامل صادقی كارگردان فیلم «از جنس همسایگی» اثر برگزیده بخش داستان نهمین جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای گفت: فیلم هایی با زمانی كمتر از دو دقیقه اصولاً باید بر اساس یك اتفاق نادر فیلم شكل بگیرند و اگر هم شخصیت پردازی در آن ها وجود دارد باید نقش حداقلی داشته باشد.

وی داستان این فیلم را روایتی ساده از شكل گیری یك لحظه كه روالی مرسوم در میان مردمان خطه خراسان است، برشمرد و گفت: قصۀ «از جنس همسایگی» در خصوص زندگی روزمره مردم مشهد است كه طبق یك عادت سنتی در هر مسیری كه نگاه شان با حرم امام رضا(ع) پیوند بخورد، ارادت خود را به این امام رئوف ابراز می دارند.

این كارگردان جوان سینمای كشور، مشورت و همكاری گروهی جوانان با سینماگران حرفه ای را نقطه قوت سینمای كوتاه دانست و بیان كرد: این همكاری های دو سویه میان دو طیف از سینما گران باید باعث تقویت علمی سینمای كوتاه شود و فیلم‌ساز را در شناخت هر چه تمام تر نكات پنهان سینمای كوتاه و نقاط قوت و ضعف خود یاری كند.

عامل صادقی ظرفیت سالن هایی را كه در مشهد برای اكران فیلم های تجربی در نظر گرفته شده است راضی كننده ندانست و خاطرنشان كرد: باید نگاه حاكمی كه سینمای كوتاه را مخصوص قشری خاص می داند، عوض شود و افق خود را به سمت فضایی برای استقبال همگانی تر از این سینما برد و این جز با حمایت مسئولان و تقویت زیر ساخت ها مهیا نمی شود.

كارگردان فیلم «از جنس همسایگی» نقش اخلاق مداری را در جشنواره فیلم 100 با توجه به اختصاص  بخشی به این موضوع، ارزشمند توصیف كرد و اظهار داشت: توجه به این موضوعات ارزشی توسط جشنواره ها باعث می شود تا با افزایش تولیدات مواجه شویم و توجه این قشر نخبه هنری كشور به این مسائل بیش از پیش جلب شود و شاهد تولیدات خوبی باشیم ولی باید از گرفتار شدن در ورطه تكرار و تولید فیلم های شعارگونه پرهیز كرد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه  به نظم و هماهنگی كه در اكران فیلم های بخش های مختلف دوره نهم این جشنواره و همچنین ارتباط های دوستانه میان مسئولان اجرایی جشنواره با هنرمندان بود  باید گفت جشنواره فیلم 100 یكی از جشنواره های حرفه ای ایران به حساب می آید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار