تعامل فیلم 100 با شركت‌های بین‌المللی؛ راهی برای بازاریابی فیلم‌ها

یك فیلم‌ساز مستند معتقد است: مطرح شدن بخش بین‌المللی جشنواره فیلم 100 با افزایش ارتباط با جشنواره‌های بین‌المللی و شركت‌های فروش فیلم محقق می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسین ایزدی فیلم‌ساز مستند، یكی از ضعف های سینمای ایران را كمبود فیلم‌نامه توصیف كرد و اظهار داشت: بسیاری از فیلم‌سازان ما به علت كمبود فیلم‌نامه دچار تكرار در ساخت شده اند و فیلم های آن ها خیلی جذابیت موضوعی برای مخاطبان ندارد و اگر می خواهیم حركتی رو به جلو داشته باشیم باید در زمینه تولید فیلم‌نامه تحولی را در خود ایجاد كنیم.

این فیلم‌ساز پخش و ارائه یك فیلم را راهی برای موفقیت در جذب مخاطب به شمار آورد و خاطرنشان كرد: به نظر من در ایران، این موضوع باید توسط مسئولان فرهنگی و هنری جدی نگاه شود و همان طور كه یك‌سالی می شود اقدام به راه‌اندازی سینماهای هنر و تجربه كرده اند و مخاطبان در محلی مشخص گردهم جمع می شوند سعی كنند با گسترش این سینماها در سایر شهرستان ها، مخاطبان بیشتری را جذب كنند.

ایزدی با بیان اینكه باید از برگزیده های جشنواره ها نهایت بهره را برد اظهار داشت: در كشور ما فیلم‌ساز بعد از اینكه در اختتامیه تقدیر شد به فراموشی سپرده می شود كه این موضوع باعث می‌شود فیلم‌ساز  درون خود دچار خلأ شود  ولی اگر در این رویكرد تجدیدنظر شود و راه های ارتباطی خوبی برای ورود هنرمندان به دنیای حرفه‌ای فیلم‌سازی برقرار شود می‌توان امیدوار بود نگاه هنرمندان به جشنواره‌ها جدی‌تر شود.

كارگردان مستند «چهارشنبه سوری» مخاطبان سینمای كوتاه را مخاطبانی خاص و از جنس فیلم‌سازی توصیف كرد و اظهار داشت: با توجه به اینكه معانی مستتر در این فیلم ها به گونه ای است كه خیلی مواقع درك آن ها برای یك فرد عادی سخت است؛ به همین خاطر مخاطبان آن ها فراتر از یك فرد عادی هستند و می توان آن ها را از دانشجویان هنر، فیلم‌سازان و روشنفكران معرفی كرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از گستردگی مخاطب بهره ببریم باید حتماً رویكردی جدید را در ساخت فیلم‌های خود ایجاد كنیم و سعی كنیم با استفاده از ایده های ساده و قابل فهم برای همگان پای این مخاطبان را هم به درون سینماهای هنر و تجربه و جشنواره هایی با این رویكرد باز كنیم.

وی با كیفیت برگزار شدن بخش بین المللی جشنواره فیلم 100 را منوط به انجام ارتباط هایی گسترده با سایر جشنواره های خارجی عنوان كرد وگفت: اینكه جشنواره ای در سطح بین المللی برگزار شود، فی النفسه نشان از پتانسیل های عظیم آن می دهد ولی باید در نظر گرفت كه اگر بخواهیم در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با افزایش ارتباط با شركت های فروش فیلم و جشنواره‌های خارجی سعی كنیم اقتصاد فیلم ها دچار تحول شوند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار