پیدا كردن سوژۀ خوب پیمودن نیمی از راه است

پیدا كردن و اجرای سوژۀ خوب با شكل و فرمی متناسب می‌توان به مخاطب‌پسند بودن اثر امیدوار بود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ امیر فرض الهی روزنامه نگار و مستندساز، یكی از موارد كندی پیشرفت سینمای مستند و كوتاه كشور را در اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای دانست و گفت: اگر در مراكزی كه در خصوص تولید و حمایت از فیلم‌سازان تجربی فعالیت می‌كنند به یك رویه مشخص و ثابتی برسیم و به دور از هرگونه باند بازی و رفتارهای سلیقه‌ای سعی كنیم تا به فكر كیفیت‌گرایی و تولیدات مؤثر باشیم بهتر می توان به جمع بندی رسید.
 
وی ادامه داد: زمانی تبلیغات و تولید محتوای سینمای كوتاه و مستند در رسانه ملی زیاد بود و مخاطبان بیشتری را به سمت تماشای این فیلم ها ترغیب می‌كرد، اما در حال حاضر جز برگزاری چند جشنواره و اختصاص سینماهایی برای اكران این فیلم‌ها، فیلم‌ساز با هیچ مكان دیگر مواجه نیست.
 
این روزنامه نگار تأكید كرد: در این روزگار با گسترده شدن راه‌های ارتباطی می‌توان امیدوار بود كه افق‌های تازه‌ای پیش روی مخاطبان فیلم‌های كوتاه قرار گیرد. ولی باید امیدوار بود كه استفاده از ظرفیت‌های بزرگ تر و با مخاطب بیشتری مثل صدا و سیما می تواند ما را هر چه زودتر در رسیدن به اهداف مان كه همان جذب حداكثری است، یاری كند.
 
كارگردان فیلم كوتاه «شهر آشوب»  برگزاری جشنواره‌ها را نیازمند رعایت آداب و مقررات خاصی دانست و گفت: اینكه ما در سال چند جشنواره برگزار كنیم، مهم نیست و به نظرم افتخار هم ندارد بلكه اگر توانستیم در طول برگزاری جشنواره‌ از اهرم های ارتباطی و از حضور صاحبان سرمایه و تولید كنندگان فیلم در جشنواره خود استفاده كنیم و بازار فروش را برای فیلم‌سازان برتر فراهم كنیم می‌توان امیدوار بود كه جشنواره موفق شده است.
 
وی خاطرنشان كرد: مسئولان جشنواره باید دركنار اكران فیلم سعی كنند تا با دعوت از اساتید و برگزاری كلاس هایی برای فیلم‌سازان به بحث ارتقای دانش فیلم‌سازان هم توجه كنند.
 
فرض الهی داشتن ایده خوب و جذب مخاطب را یك رابطه همسو توصیف كرد و اظهار داشت: در سینمای كشورمان پیدا كردن سوژۀ خوب پیمودن نیمی از راه است و اگر این سوژه با شكل و فرمی متناسب اجرا شود، می توان امیدوار بود كه اثر مخاطب پسند باشد.
 
كارگردان فیلم كوتاه «این روزگار من است» یكی از مواردی را كه مسئولان جشنواره فیلم 100 باید بیش از پیش به آن اهمیت دهند، توجه به ابعاد رسانه ای آن عنوان كرد و گفت: برای اینكه فیلم‌سازان بیشتری از وجود این جشنواره مطلع شوند و مخاطبان بیشتری در ایام جشنواره به تماشای فیلم های آن بنشینند باید حتماً به جریان سازی رسانه ای توجه بیشتری كنیم و برای نقشی كه  رسانه ها می‌توانند در اعتبار بخشیدن به نام جشنواره داشته باشند، احترام قائل شویم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار