مروری بر زندگی دو تن از حاضرین در جشنواره موسیقی فجر.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از بخش‌های موجود در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بخش بین‌الملل است که در آن گروه‌های خارجی به اجرا می‌پردازند. در این گزارش به پیشینه دو تن از افراد حاضر در این فستیوال نگاهی می‌اندازیم.

آنتونیو ری:

وی در سال 1981 در شهر مادرید متولد شد. پدرش «تونی ری» خواننده و گیتاریست معروف او را در 9 سالگی در یک سفر به مکزیک برد. پس از آن سن (صحنه نمایش) خانه دوم او شد. او اصل ریتم و موسیقی را از یوکوکوماستوب آموخت. او یک سال در توکیو ماند و در سن 17 سالگی به مادرید بازگشت. به عنوان یک هم‌نوازگر وارد یک کمپانی شد و کار خود را با خواننده معروف La Tana و تعدادی دیگر آغاز کرد.

او تا کنون جوایز بسیاری را در عرصه‌های نوازندگی به دست آورده است. از جمله جایزه نخست مسابقه فلامنکو اسپانیا، مسابقه ملی هنر فلامنکو دوکوردوبا در سال 2010، جایزه جشنواره گیتار بوردون مانیز در لس آنجلس، جایزه مسابقه بین‌المللی کودک گیتار فلامنکو د ریکاردو مورسیا، جایزه مسابقه ملی گیتار فلامنکو ال هاسپیتالت، جایزه جشنواره بین‌المللی گیتار فلامنکو (جرز) در سال 2014.

گفتنی است که این نوازنده همراه با سهراب پورناظری در روز پنج‌شنبه 29 بهمن در برج میلاد و چهارشنبه 28 بهمن ساعت 21 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انزو فاواتا:

یکی از فعال‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوازندگان ایتالیا به شمار می‌رود. وی نوازنده نوگرا بوده و در مسیر کند و کاو موسیقایی‌اش همواره با فرهنگ‌های مختلف موسیقی و تلفیق موسیقی سنتی و مدرن مواجه بوده است. 

ساکسفون تنور و سوپرانو، کلارینت باس و سازهای بادی قومی به ویژه ساردینیایی را می نوازد. و از موسیقی الکترونیک ماهرانه در اجراهای خود استفاده می کند.

به لطف این پیشینه و تاثیرات که به طور مثال از موسیقی آمریکای لاتین پذیرفته، به زبان و سبکی منحصر به فرد دست یافته است و تا کنون نزدیک به بیست آلبوم از وی انتشار یافته.

انزو فاواتا چهارشنبه 28 بهمن ساعت 18:15 در تالار رودکی به اجرا می‌پردازد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار