معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور از اشتغال 30 هزار نفر به صورت مستقیم در تکمیل طرح های بزرگ آبرسانی روستایی وشهری کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی اصغر قانع عصر امروز سه شنبه 20 بهمن در حاشیه آیین افتتاح چهار طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت :این اشتغالزایی طی سه سال بااتکا به توان وظرفیت داخلی مهندسین ایرانی ودرون زایی از طریق کارخانجات داخلی تولید ورق ولوله، بکارگیری پیمانکاران،مشاورین وناظرین پروژه ایجاد می شود.

وی افزود:این شکوفایی اقتصادی ورونق تولید ملی با اجرای این طرح های بزرگ آبرسانی از جمله 26 طرح آبرسانی به 115 شهرو تکمیل مجتمع های آبرسانی است.

به گفته وی، در بخش آبرسانی به شهرها وتامین آب شرب روستاها بیش از 5 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف که بخش عمده ای از آن از طریق بانک سپه وپارسیان تامین شده است. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور این مشارکت وحضور بانک ها برای نخستین بار در اجرای طرح های تاسیساتی وآبرسانی را تاکید کرد وگفت:اجرای این طرح های آبرسانی آثار مستقیم و غیرمستقیمی از لحاظ تولید داخلی حجم عمده ورق ولوله در کارخانجات را دارد.

قانع تصریح کرد:عملیاتی شدن این پروژه‌های آبرسانی با توان وظرفیت داخلی تولیدکنندگان، پیمانکاران ومشاوران ناظر طرح درراستای تحقق کلام مقام معظم رهبری درچارچوب اقتصاد مقاومتی واتکای صددرصد به توان داخلی است.

وی درپایان با اشاره به افتتاح چهار طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:بزرگترین این طرح ها بهره مندی از شبکه ها وخط انتقال فاضلاب کاشان از محل بانک توسعه اسلامی با 65 میلیون یورو اعتبار وافزایش 12 میلیون یورویی است که خطوط اصلی ونیمه اصلی آن امروز بهره برداری می شود. 

به گفته وی، این طرح جمع آوری وتصفیه فاضلاب، پروژه های خط انتقال آبرسانی برای محدوده کاشان ومخزن ذخیره آب با اعتبار 1700 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.