صادرات 85 میلیون دلاری محصولات پارک‌های علم و فناوری

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از اشتغال 29 هزار نفر در پارک‌های علم و فناوری و صادرات 8 میلیون دلاری محصولات آن‌ها خبر داد.

دکتر احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال 2012 هیچ دانشگاهی از ایران در سطح دانشگاه‌های برتر دنیا نبود اما خوشبختانه اکنون در رتبه بندی پایگاه لایدین، 13 دانشگاه کشور جزو دانشگاه‌های برتر دنیا هستند.

وی ادامه داد: 37 پارک علم و فناوری و 156 مرکز رشد در سطح کشور داریم و تقریبا همه استان‌ها دارای پارک علم و فناوری هستند برای حدود 17 هزار نفر در پارک‌های علم و فناوری کشور در سال 1391  اشتغال ایجاد شده و این تعداد در سال جاری به حدود 29 هزار نفر رسیده است.

احمدی بیان کرد: تا قبل از سال 92 صادرات قابل ملاحظه‌ای از محصولات علم و فناوری نداشتیم ولی در طی دو سال گذشته شاهد افزایش صادرات به حدود 85 میلیون دلار بودیم.

وی تعداد واحدهای فناور کشور را 4 هزار و 100 واحد اعلام کرد و با بیان اینکه ارتقای کیفیت علمی در سال آینده از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت علوم است، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به هزار و 100 مجله علمی پژوهشی در سطح کشور داریم که حدود 42 مجله در isi نمایه شده‌اند و ارتقای بین المللی این مجلات جزو برنامه‌های سال آینده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های وزارت علوم رویکرد بین المللی در ارتباطات، پژوهش و فناوری و توسعه کسب و کار در دانشگاه‌ها است تا توانایی لازم را برای ایجاد خلاقیت، نوآوری و کسب و کار داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار