صادرات محصولات فناورانه پارک پردیس به 30 کشور دنیا

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از صادرات محصولات 25 شرکت دانش‌بنیان به 30 کشور دنیا خبر داد.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس در گفت‌و گو با  خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: محصولات 25 شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری پردیس به 30 کشور جهان صادر می‌شود این شاید مهم‌ترین اتفاقی باشد که طی چند سال اخیر در حوزه علم و فناوری اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: این محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی، داروهای بیوفناوری، بیو تکنولوژی، فناوری نرم افزار، مخابرات دستگاه‌های فرستنده و گیرنده دیجیتال است.

صفاری‌نیا در پاسخ به این سوال که این محصولات به کدام کشورها صادر می‌شود تصریح کرد: این محصولات به کشور های هند ، چین، بلاروس، اکراین، عراق و کشورهای اروپایی صادر می‌شود. 

صفاری‌نیا بیان کرد: صادرات محصولات ایرانی شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از راه‌های رسیدن به توسعه اقتصادی است و هم‌اکنون با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برخی شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند زمینه حضور در بازارهای خارجی را برای عرضه محصولات خود فراهم کنند. 

رئیس پارک علم و فناوری پردیس تصریح کرد: همچنین درکنار تولید محصولات دانش‌بنیان که می‌تواند نیاز داخلی کشور را برطرف کند سیاست‌گذاری هایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای صادرات محصولاتی که توان رقابتی در بازارهای جهانی را دارند صورت گرفته است . 

وی خاطر نشان کرد: محصولاتی در حوزه دارو، قطعات الکترونیکی ساخته دست محققان داخل کشور است که اکنون به جرگه محصولات صادراتی پیوسته‌اند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار