راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات منابع خاک کشور

دبیر ستاد توسعه فن آوری، آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی از راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات منابع خاک کشور تحت عنوان وب با حمایت این ستاد خبر داد.

حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فن‌آوری آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: راه‌اندازی پایگاه ملی اطلاعات منابع خاک کشور تحت عنوان وب با حمایت این ستاد انجام شده است این ستاد بر نحوه مدیریت و تغذیه دائم سامانه با داده‌های مختلفی که روزانه در حجم وسیعی از دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بخش خصوصی و دولتی در حال تولید است تأکید دارد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این پایگاه ملی بسیار تأثیرگذار است و راه‌اندازی زودهنگام این پایگاه با هدف قرار دادن داده‌ها در اختیار عموم محققان و کاربران بخش خصوصی انجام شده است.

بهرامی تصریح کرد: این پایگاه دارای داده ابزاری جهت پایش ویژگی‌های خاک در مقیاس ملی است و برای ایجاد دسترسی به تمام اطلاعات و ویژگی‌های منابع خاک کشور از طریق یک درگاه واحد و تحت عنوان وب راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه فن‌آوری آب، خشکسالی و محیط زیست در پاسخ به این سوال که این پایگاه ملی چه ویژگی‌هایی دارد، افزود: این پایگاه ملی شامل راهکارها، ابزارها و استانداردهایی برای شناسایی و بارگذاری اطلاعات خاک‌ و راهکارهای ورود سریع و امن به اطلاعات شبکه است که امکان جستجوی پیشرفته در بانک اطلاعات جامع علمی را برای محققان و پژوهشگران به سادگی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این پایگاه به عنوان یکی از جامع‌ترین سامانه‌های بخش تحقیقات خاک و آب کشور بتواند به عموم کاربران بخش آب و خاک کشور خدمات ارائه کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار