دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی از ارزیابی و حمایت 44 طرح فناورانه توسط این ستاد خبرداد.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: در راستای توسعه تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان به منظور ورود به عرصه ساخت تجهیزات دریایی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی طی تفاهم نامه‌ای با موسسه رده بندی ایرانیان با تأمین بخشی از هزینه ارزیابی و صدور گواهینامه دریایی از تولیدکنندگان داخلی حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون 44 طرح فناورانه دریایی به منظور ارزیابی و بررسی و حمایت به ستاد ارسال نشده است که از میان طرح‌های ارسال شده 10 طرح مورد تأیید و 25 طرح در حال بررسی و 8 طرح نیز رد شده است.

سیف تأکید کرد: از میان برخی از طرح‌های مورد تأیید و حمایت معاونت علمی و فناوری می‌توان به تولید پیستون موتورهای داخلی دریابی، سامانه مدیریت جامع شناورها و طرحی و ساخت جت اسکی 3 نفره اشاره کرد.

دبیرستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است این ستاد در راستای هدایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری‌های دریایی و رفع نیازهای صنایع دریایی اقدام به برگزاری جلسات مشترک با شرکت‌های بزرگ مانند شرکت ملی نفت‌کش و نیروی دریایی ارتش کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.