48 نفر از دانش‌آموزان پسر مدرسه شهید قلی‌پور روستای قشلاق به همراه گروه دوستداران طبیعت ارس زیاران، کوهنوردان آزاد آبیک و گروه دوستداران کوهستان تهران و الموتیان از تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس حفاظت محیط زیست آبیک گفت: در بازدید دانش‌آموزان مدرسه شهید قلی‌پور روستای قشلاق از تالاب الله‌آباد واقع در جنوب شهرستان آبیک که با هدف فرهنگ‌سازی در راستای حفظ حراست از تالاب صورت گرفت، پنج برنامه با مشارکت دانش‌آموزان به اجرا درآمد.

کشت پرور خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی اکوسیستم‌های وابسته به تالاب، اهمیت تالاب و تاریخچه آن از سوی یکی از کارشناسان برای دانش‌آموزان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی دانش‌آموزان با اهمیت آب‌های زیرزمینی و حفظ آن، اقامت پرندگان مهاجر از سیبری به شمال آفریقا و وجود تالاب به عنوان بستری برای زادآوری برخی از پرندگان در تالاب آشنا شدند.

وی به اهدای آب از سوی دانش‌آموزان به تالاب الله‌آباد اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان درب بطری‌هایی را که همراه داشته باز کردند و آب بطری‌ها را به عنوان حق‌آبه در تالاب ریختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک به تشکیل زنجیره انسانی از سوی دانش‌آموزان در تالاب اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان با حفظ این زنجیره انسانی حفظ  تالاب الله‌آباد از سوی مردم و مسئولان را خواستار شدند.

کشت‌پرور افزود: کارگاه آموزشی دفن زباله‌های تجدیدپذیر در طبیعت و نریختن زباله‌های تجدیدناپذیر برای دانش‌آموزان در تالاب الله‌آباد برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین در تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک کارگاه آموزشی کار با تلسکوپ و دوربین برای دانش‌آموزان برگزار شد و آنان توانستند با تلسکوپ پرندگان متنوعی را در این فصل مشاهده کنند.
تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک 30 هزار هکتار مساحت دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.