ساری؛

از برند سازی صنایع دستی تا بازارچه خارجی

بازارچه خارجی صنایع دستی در نوروز ایجاد می شود

از برند سازی صنایع دستی  تا بازارچه خارجی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ساری ؛ معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر به مازندران از راه اندازی بازارچه‌های خارجی نوروز امسال خبرداد.

نامورمطلق افزود: این بازارچه‌ها در کشورهای اروپایی آسیایی ایجاد می‌شود، هدف ما از حضور در این بازارچه‌ها بررسی نیازها و سپس حضور قدرتمند در این کشورها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 میلیون دلار واردات و بیش از 150 میلیون صادرات صنایع‌دستی داریم گفت: رایزنی با برخی تجار کشورها انجام شد و برنامه داریم که میزان صادرات صنایع دستی را به بیش از یک میلیارد دلار دیگرافزایش دهیم.

وی از راه‌اندازی انجمن صادرکنندگان صنایع دستی خبر داد وافزود: برای برندسازی نیاز به واحدهای تولید بزرگ داریم، که در همین ارتباط باید واحدهای بزرگ تولیدی را شناسایی و اگر بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم برندسازی انجام می‌شود.

نامورمطلق تعداد واحدهای تولید صنایع دستی بزرگ را 300 مورد بیان کرد وگفت: سه نوع کارگاه صنایع‌دستی در کشور داریم، کارگاه‌های 50 نفر در زمره کارگاه‌های بزرگ، کارگاه‌های 20 نفر در زمره کارگاه‌های متوسط قرار دارند.

وی افزود: بیش از 100 کارگاه بزرگ در کشور شناسایی شد، ولی در حوزه بازرگانی نیز چندین برند در کشور راه‌اندازی شد و برای برندسازی نیاز به تولید مستمر محصولات داریم.

نامورمطلق درباره پیگیری برای انجام فعالیت‌های بسته‌بندی در حوزه صنایع‌دستی کشور نیز گفت: برگزاری کارگاه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی نیز مانند گذشته در حال پیگیری است و با دانشگاه الزهرا نیز همکاری در این ارتباط داریم.

وی به برگزاری نخستین همایش بسته‌بندی صنایع‌دستی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: توافق‌نامه‌ای با دانشگاه الزهرا نیز انجام دادیم و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه بسته‌بندی در کشور نیز آغاز شده‌است.

معاون صنایع‌دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: یکی از اقدامات جدی برای حمایت از صنایع‌دستی جلوگیری از عرضه صنایع دستی بدون بسته‌بندی مناسب است، از طرفی برای ارائه اصالت به صنایع‌دستی باید بسته‌بندی نیز انجام شود.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: برند ، سازی ، صنایع ، دستی ، بازارچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.