کتب چاپ سنگی بابل با ماندن طولانی تر در کتابخانه شهید نجاریان به تخریب نزدیک تر می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بابل با اشاره به اینکه برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی بابل 20میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت : امیدواریم با انجام مقدمات کار ظرف هفته های آینده تفاهم نامه تکمیل آن با خیرین بابلی منعقد شود.

هابیل طهماسبی افزود : 521 کتاب چاپ سنگی و دو نسخه کتاب خطی که برای شهرستان بابل باارزش است برای نگهداری آنها فضای کتابخانه باید مطلوب و فاقد رطوبت باشد.

وی گفت : تمامی این حساسیت ها با خیرین در میان گذاشته شد و اگر ماندن این کتاب ها در کتابخانه شهید نجاریان طولانی شود احتمال تخریب آنها وجود دارد .

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بابل افزود : اقدامات خیرین کتابخانه ساز در دو سال اخیر قابل تقدیر است و بدون مشارکت و همکاری تنگاتنگ آنان ادامه روند احداث این کتابخانه امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر عامل مجمع خیرین کتابخانه ساز بابل گفت : انجمن خیرین کتابخانه ساز بابل در سال 91 تشکیل شد و در سال 92 به ثبت رسمی رسید و با بهره گیری از ظرفیت خیرین شهرستان در مدت دو سال اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

محمود جعفرزاده افزود : در دو سال اخیر 30 قطعه زمین در کل شهرستان بابل برای احداث کتابخانه اهداء شده است و تاکنون ساخت 10 کتابخانه هم آغاز شده است.

وی گفت : چهار کتابخانه جدید در حال ساخت شامل کتابخانه مرحوم تابان ، فاز دوم کتابخانه امامزاده یحیی(ع) ، کتابخانه شهید آقاجانی و کتابخانه باقرالعلوم (ع) است که برای تکمیل و تجهیز آنها 16 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

جعفر زاده گفت : تمام همت ما این است که با آغاز سال 95 روند احداث این طرح با تخصیص اعتبار تسهیل شود ، اما آن چیزی که به انجمن خیرین کتابخانه ساز برای تکمیل این طرح فرهنگی کمک می کند ، حمایت های معنوی مسئولان است.

وی افزود : انتظار می رود که مسئولان در کنار خیران با جدیت مضاعف کمک کار باشند تا بتوانیم هر چه سریع تر کتابخانه شماره یک بابل را به مرحله بهره برداری برسانیم.

این کتابخانه سال 1342 در زمینی به مساحت 347 مترمربع تاسیس و فعال شد ولی پس از تخریب شورای شهر و شهرداری بابل دو هزار متر مربع زمین برای تجدید بنای آن در یکی از بوستان ها واقع در جنوب شهر به آن اختصاص دادند.

انتهای پیام /ع

برچسب ها: کتب ، چاپ ، سنگی ، بابل ، قدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.