نامورمطلق افزود: این بازارچهها در کشورهای اروپایی آسیایی ایجاد میشود، هدف ما از حضور در این بازارچهها بررسی نیازها و سپس حضور قدرتمند در این کشورها است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 میلیون دلار واردات و بیش از 150 میلیون صادرات صنایعدستی داریم گفت: رایزنی با برخی تجار کشورها انجام شد و برنامه داریم که میزان صادرات صنایع دستی را به بیش از یک میلیارد دلار دیگرافزایش دهیم.
وی از راهاندازی انجمن صادرکنندگان صنایع دستی خبر داد وافزود: برای برندسازی نیاز به واحدهای تولید بزرگ داریم، که در همین ارتباط باید واحدهای بزرگ تولیدی را شناسایی و اگر بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم برندسازی انجام میشود.
نامورمطلق تعداد واحدهای تولید صنایع دستی بزرگ را 300 مورد بیان کرد وگفت: سه نوع کارگاه صنایعدستی در کشور داریم، کارگاههای 50 نفر در زمره کارگاههای بزرگ، کارگاههای 20 نفر در زمره کارگاههای متوسط قرار دارند.
وی افزود: بیش از 100 کارگاه بزرگ در کشور شناسایی شد، ولی در حوزه بازرگانی نیز چندین برند در کشور راهاندازی شد و برای برندسازی نیاز به تولید مستمر محصولات داریم.
نامورمطلق درباره پیگیری برای انجام فعالیتهای بستهبندی در حوزه صنایعدستی کشور نیز گفت: برگزاری کارگاههای بستهبندی صنایعدستی نیز مانند گذشته در حال پیگیری است و با دانشگاه الزهرا نیز همکاری در این ارتباط داریم.
وی به برگزاری نخستین همایش بستهبندی صنایعدستی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: توافقنامهای با دانشگاه الزهرا نیز انجام دادیم و فعالیتهای پژوهشی در حوزه بستهبندی در کشور نیز آغاز شدهاست.
معاون صنایعدستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ادامه داد: یکی از اقدامات جدی برای حمایت از صنایعدستی جلوگیری از عرضه صنایع دستی بدون بستهبندی مناسب است، از طرفی برای ارائه اصالت به صنایعدستی باید بستهبندی نیز انجام شود.