سخنگوی ائتلاف اصولگرایان کشور گفت: تضعیف دولت و همدلی نکردن با آن را حرام می دانیم اما با رعایت این مسئله اگر ردپایی از فتنه ببینیم به مقابله با آن بر می خیزیم و این جلوه اصولگرایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و شکرگزاری از توفیق انقلاب و حفظ آن، اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده است، نعمت های خدا را بیان کن و ما باید انقلاب را که نعمت بزرگ خداست شرح دهیم و دهه فجر فرصتی برای ذکر این نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه نخستین شعاری که بر زبان ملت ایران در انقلاب جاری شد شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، افزود: این شعار یک شعار خودجوش بود و کسی این شعار را به مردم تعلیم نداده بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شعار از دل و جان مردم برخاسته بود، تصریح کرد: مردم به دنبال چیزهایی بودند که نداشتند و اینها مطالبات ملی مردم ایران بود چراکه باور داشتند که آزادی ندارند، کشورشان استقلال ندارد و حکومت پهلوی نمی خواهد اسلام در این کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم به دنبال حفظ استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی هستند، گفت: اگر کسی مختصری با تاریخ آشنایی داشت می دانست که حکومت پهلوی را انگلیسی ها تشکیل دادند.

حدادعادل با بیان اینکه نمایندگان ملت ایران در حکومت پهلوی زمانی که در یک کنفرانس بین المللی شرکت می کردند وزارت خارجه به نمایندگان دستور می داد که اگر بحثی شد حق ندارند در چندین موضوع دخالت کنند.

وی با بیان اینکه ما حتی برای استخراج معادن خودمختار نبودیم، ابراز کرد: آزادی انتخاب نماینده نیز نداشتیم و مردم می دانستند که نمایندگان را دربار و پیش از آن سفارت خانه ها انتخاب می کنند و اکنون در اسناد به جا مانده تلگراف هایی از رضاخان به حکام ولایت ها برای انتخاب نمایندگان وجود دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرس پیش از رضاخان چند دوره از سوی مردم اصفهان انتخاب شده بود اما حکومت رضاخان معتقد بود که مدرس حتی یک رأی هم نیاورده است، گفت: این در حالی است که دست کم خود مدرس به خود رأی داده بود و این نشان از دروغ ها در حکومت پهلوی بود.

وی ابراز کرد: شبکه های ماهواره ای مانند بی بی سی و من و تو و صدای آمریکا چه حرفهایی می زنند و دلسوز ملت ایران شده اند اما روزی که 10 هزار زندانی سیاسی شکنجه می شدند همین شبکه ها ساکت بودند و بلکه پشتیبانی هم می کردند.

حدادعادل درباره رابطه استقلال و آزادی، افزود: اینها دو روی یک سکه هستند و ملتی که از سلطه بیگانه آزاد شده باشد به استقلال رسیده است و کسانی که معتقد به لیبرال هستند می گویم هرچند آزادی فرد است اما چرا درباره آزادی یک ملت سخن نمی رانند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یاد نداشته ام که برای حل یک مسئله اینگونه نمایندگان کشورهای مختلف به مذاکره با ملت ایران بنشینند، گفت: این نشان از این دارد که با یک کشور مستقل رو به رو هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران را به این عزت رسانده است، اشاره کرد: کسانی که در فتنه 88 برای رسیدن به قدرت تهمت تقلب به انقلاب زدند بزرگترین جفا را به این انقلاب و این ملت کردند.

وی با بیان اینکه بزرگترین خصوصیت این انقلاب پیوند نام آن با خدا و دین است، خاطرنشان کرد: امام اندکی پس از سقوط رضاشاه در سفر به یزد در نوشته ای از آیه قرآن بهره می برند که آمده مردم علیه طاغوت به صورت دسته جمعی و تک تک قیام کنند.

حدادعادل با اشاره به اینکه این پیوند الهی بود، ادامه داد: اینکه امام بدون پول و سلاح و امکانات ملتی را به حرکت وادارد و دستور تظاهرات و تحصن بدهد نشان از رابطه قلبی و ایمانی دارد که بر اساس دین بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران با ایجاد حکومت اسلامی در مقابل نظریه جدایی دین از سیاست ایستاد و آن را رد کرد، گفت: در این 4 دهه ملت ایران نشان داده که نه تنها دین یک ملت را بسیج و آزاد می کند بلکه می تواند یک کشور و یک جنگ را اداره کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی معتقد است: امروز نیز جمهوری اسلامی در چه تناسبی با کشورهای بیگانه دارد و در حالی که آنها به دنبال خاورمیانه جدید هستند و کشورهای عربی که مقابل اسرائیل بودند امروز همه به یاری اسرائیل شتافته اند اما سوریه تسلیم نشده و با جبهه مقاومت همیار شده چگونه مورد هجمه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران به همه مردم دنیا رسیده است  واقعیت این انقلاب امروز در دنیا محسوس است و به اندازه دستاوردهای این انقلاب به دشمنی با آن افزوده شده است و یکی از دشمنی ها ساخت جریانی سیاسی در کشور بود که فتنه 78 و 88 را کلید زد.

حدادعادل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیار نسبت به مسئله نفوذ هشدار می دهند، گفت: نفوذ راه های متعددی دارد که نفوذ سیاسی به وسیله انتخابات ایجاد می شود و اینکه نیروهای انقلابی را تندرو و افراطی بخوانند یکی دیگر از زمینه های نفوذ است.

وی اشاره کرد: ما طبق سخن رهبر معظم انقلاب تضعیف دولت و همدلی نکردن با آن را حرام می دانیم اما با رعایت این مسئله اگر ردپایی از فتنه ببینیم به مقابله با آن بر می خیزیم و این جلوه اصولگرایی است و به همین دلیل معتقدیم بدنه مجلس باید اصولگرا باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.